Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Leadership |
|

Voicu Oprean, AROBS Transilvania Software: România ar putea beneficia de pe urma acestei crize dacă se deschide să eficientizeze cât mai mult activitatea atât în administrație cât și în zona de business

Voicu Oprean, CEO & Founder AROBS Transilvania Software a discutat în cadrul celei de a noua ediții a evenimentului ForbesForward despre digitizarea companiilor românești în timpul crizei și despre importanța zonei de e-commerce.
086 lectii Voicu Oprean

CEO-ul și Fondatorul AROBS Transilvania Software a afirmat în cadrul evenimentului că este foarte optimist în ceea ce privește dezvoltarea afacerilor în segmentul de IT în această perioadă. Cu toate acestea a observat o stagnare în zona deexternalizare de servicii. „Acest lucru se întâmplă deoarece clienții noi își alocă un timp mai lung atunci când iau decizii și de asemenea sunt unele segmente de business care sunt puternic afectate, în special industria de turism, HORECA și industria auto, unde încă nu știm dacă impactul este foarte mare. În zona de produse software, am înregistrat scăderi între 20% și 30%, până la stagnare în această perioadă. Nu contest că este posibil să își revină anumite segmente, doar că va dura ceva timp.”

Se observă foarte multe diferențe de comportament în gestionarea crizei între clienții europeni, cei americani și clienții din Anglia, potrivit antreprenorului. „În momentul în care a început criza, clienții americani au tăiat imediat, însă menționând că doresc ca lucrurile să revină la normal, evident într-un scenariu de tip V. Europenii au dat dovadă de mai multă reziliență din punct de vedere al așteptărilor, deoarece clienții europeni sunt de cele mai multe ori obișnuiți cu un ajutor din partea statului. Există un paradox, noi deși suntem europeni, am observat în România un scenariu de tip V, o reacție ca cea a americanilor, de întreruperi de contracte, de întârzieri, de solicitări de plată, iar acest lucru se poate întâmpla din cauza faptului că statul nu ne ajută cum ne-am dori sau avem o anumită nesiguranță.”

Legat de strategia de business și achiziții, CEO-ul și Fondatorul AROBS Transilvania Software a declarat în cadrul emisiunii că unele tranzacții au fost amânate. „Una dintre ele era cu un business din Belgia în zona de servicii și una cu un business din România în zona de produse software. Le-am amânat deoarece vrem să ne dăm seama care este reziliența domeniului la această criză. Am decis să ne concentrăm pe conservarea business-urilor în care suntem și pe exploatarea de oportunități în alte zone.

Există o extindere extraordinară către zona de e-commerce care este foarte importantă acum, există zona de digitizare care nu este valabilă doar pentru companii, vorbim și despre digitizarea autorităților locale, am putea în aceste momente de recesiune să construim anumite „drumuri” doar că ne așteptăm la o deschidere din partea autorităților centrale și locale pentru a putea implementa acest gen de soluții în zona guvernamentală.”

Întrebat despre modul cum se va schimba procesul de vânzare pentru serviciile și produsele cu valoare adăugată mare (software de business ERP, TMS, FMS) antreprenorul a declarat că acesta va deveni mai dificil, menționând că  este posibilă o stagnare a pieței de ERP.

Antreprenorul consideră că în prezent s-a creat destul de multă confuzie pe piață cel puțin din punct de vedere al personalului, există o discrepanță între șomaj tehnic, reîntoarcerea la muncă și condițiile care se pot aplica șomajului tehnic. „Cred că un mesaj mai clar din partea autorităților ne-ar ajuta, în ceea ce privește mediul de business, în special cel privat, acesta știe să se adapteze, deși suntem într-o criză, mesajul Guvernului ar trebui să fie coerent și să ia în calcul tot impactul pe care îl poate avea.”

Cu toate acestea, este această criză un moment care va accelera procesul de tehnologizare al business-urilor și al statelor? „Cred că procesul continuă, sigur se va accentua. Online versus retail, prezență fizică versus întâlniri online, lucrul de acasă versus mers la birou.  România ar putea beneficia de pe urma acestei crize dacă se deschide să eficientizeze cât mai mult activitatea atât în administrație cât și în zona de business.”

Legat de digitizarea companiilor Voicu Oprean consideră că aceasta poate fi realizată în multe moduri, de la comunicarea pe platforme ca WhatsApp până la publicitatea pe Facebook. „Cred că fiecare poate face digitizarea în felul lui. Această pandemie ne forțează să ieșim din zona de confort mai mult decât am fi făcut-o și cred că digitizarea nu este doar un deziderat ci este ceva ce se întâmplă în aceste zile.”

Foarte multe lucruri se schimbă din punct de vedere al lanțurilor de aprovizionare, potrivit antreprenorului. „România a devenit parte din lanțurile de aprovizionare al companiilor de auto, multe din componente vin din China în România, văd o mișcare în acest sens pentru că firmele vor vrea să își reducă lanțurile de aprovizionare și poate să accepte chiar și niște costuri mai mari sau egale, lucrând într-o țară sau dezvoltând un business în România.”

Privind spre viitor CEO-ul și fondatorul AROBS Transilvania Software consideră că angajatul român dă dovadă de o eficiență bună comparativ cu alți vecini europeni iar acest lucru ne poate ajuta. „Suntem într-o poziție bună, avem costuri care sunt mai reduse decât în alte țări din UE, România ar putea lua rolul unor alte țări care nu sunt în UE, cred că ar trebui să profităm de acest lucru și de asemenea aș exploata și mai mult zona de Fonduri Europene.”

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii