Mihaela Neicu, Vicepreședinte NEI Holding
Amprenta de impact a tinerei lidere de numai 27 de ani, membră a familiei de antreprenori români Neicu devine tot mai vizibilă pe scena industriei locale.
Ce este Grupul de companii NEI Holding și ce reprezintă acesta pentru tine?
Pentru mine Grupul NEI este în sine “acasă”. Reprezintă o echipă pe care o cunosc ca pe o familie, alături de care am crescut de la vârsta de 5 ani. Am avut șansa să fiu martor al întregii sale evoluții, de a îmi vedea părinții punându-și viziunea în practică. Florentina și Mihai Neicu nu sunt doar fondatorii unuia dintre cele mai mari grupuri de companii românești, ci și etaloanele mele de motivație și determinare în viață și în afaceri. Am crescut ghidată de ideea că excelența în orice activitate este unicul reper pentru succesul real. Am copilărit la sediile companiilor NEI, le-am văzut răsărind, crescând și evoluând rând pe rând. Am simțit și înțeles cât de important este să fii protejat și în siguranță prin serviciile NEI Divizia de Securitare, am remarcat cum parteneriatele solide, pe termen lung au la bază încrederea și adaptabilitatea părților implicate.
NEI Holding cumulează astăzi 11 companii activând în 7 domenii, de la servicii de securitate și monitorizare, la facility management, servicii medicale sau producție de articole vestimentare destinate sectoarelor de retail și servicii. Companiile grupului s-au dezvoltat organic, ca soluții la nevoile pieței locale și a serviciilor noastre de bază. După 22 de ani, pot afirma cu mândrie că familia mea a avut viziunea de a fonda unul dintre cei mai mari angajatori și jucători cu capital integral românesc.
Cum arată o zi de lucru pentru tine?
Nu cred că îmi pot cuantifica activitatea în zile, ore sau alte subdiviziuni. Pot însă afirma că am perioade în care condusă de o idee sau de un proiect, activitatea se derulează chiar și neîntrerupt de la o zi la alta. Am ales să mă dedic atât businessului familiei, cât și pasiunilor mele dezvoltate pe parcursul studiilor.
Încă din adolescență am înțeles că am avut o serie de șanse și că am datoria și bucuria de a împărtăși din cunoștințele mele. Am fost binecuvântată să fiu parte dintr-o familie remarcabilă, să beneficiez de o educație aleasă și să am acces la modele de business exemplare. Am ales să dau mai departe acces la informație generațiilor mai tinere aflate în căutarea dezvoltării personale. În acest sens, dedic recurent timp și emoție programelor “Kids in Business” și respectiv “Vreau să fiu profesionist!”, al căror ambasador sunt.
Apoi, am o înclinație intrinsecă spre a relaționa și comunica în mediul de business. Am convingerea că dezvoltarea unor parteneriate durabile se poate baza doar ascultând și analizând permanent nevoile, provocările și viziunea clienților noștri.
În consecință mi-am asumat rolul de liant în relația cu clienții Grupului NEI.
Nicio zi la birou nu se derulează după un tipar. Holdingul NEI activează prin 11 companii la nivel național și deserveste peste 20.000 de clienți activi. Experiența clienților noștri este decisivă în a ne modela propriul succes, astfel încât să putem rămâne aproape de necesitățile acestora cu soluții rapid adaptabile și personalizabile. Sunt în conexiune permanentă cu clienții noștri atât prin metodologii automatizate, cât și prin implicarea directă, autentică, a mea din rolul de vicepreședinte NEI Holding.
Inclusiv ședința foto pentru acest material a fost realizată în una dintre locațiile monitorizate de către NEI Divizia de Securitate – mai exact la restaurantul Oliveto. A urmat întâlnirii mele cu clientul, unde știu că sunt binevenită și în deplină siguranță și confort. Relația cu clienții noștri pe termen lung depășește adesea sfera serviciilor de bază. Le suntem alături înțelegând și analizând soluțiile optime pentru aceștia și astfel conexiunea noastră transcende într-un parteneriat solid, cu multiple valențe.
Implicarea mea în zona de business a însemnat totodată demararea proceselor intensive de digitalizare și tehnologizare a serviciilor NEI. Cred în optimizarea tehnică, așa cum totodată consider că o echipă dedicată și performantă este cheia unui model comercial de actualitate.
Drept urmare o zi la birou mă găsește în toate aceste ipostaze. Nu uit totuși să dedic timp mie și celor dragi: familiei, prietenilor și dezvoltării mele personale.
Care este misiunea pe care o propui pentru dezvoltarea de business a NEI Holding?
Familia mea a pus bazele unuia dintre cele mai mari grupuri de companii cu capital integral românesc. În urmă cu 9 ani am făcut oficial pasul de a mă alătura echipei NEI. Am acordat primii ani procesului de înțelegere și însușire a fluxurilor, proceselor interne și activităților comerciale. Totodată, am intrat în organizație cu dorința de a îmi păstra o imparțialitate provenită din perspectiva externă pe care o aveam asupra businessurilor Grupului.
Accesând roluri tot mai complexe, pornind de la zona de comunicare, la operațional și ulterior la dezvoltarea strategică, am avut șansa să înțeleg aspecte comerciale în ansamblul lor.
Misiunea pe care mi-am asumat-o este aceea de a optimiza procesele prin implementări digitale. Structura Grupului NEI este una foarte stabilă și corect dezvoltată în ceea ce privește echipele. Principalele companii, precum NEI Divizia de Securitate, NEI Medica Asist, NEI Fire Services, NEI Fashion Style sau NEI Facility Management, beneficiază de echipe stabile și extrem de bine sudate.
Am demarat implementarea sistemelor de management electronic al clienților, am activat raportări de tip business intelligence pentru a structura un overview centralizat al activității și am digitalizat canalele de contact pentru clienții noștri.
De asemenea, am pornit procesul de integrare de sisteme de inteligență artificială în domeniul pazei și securității, domeniului medical și de siguranță la incendii. Este un traseu presărat cu provocări, necesită răbdare, însă generează rezultate vizibile atât la nivel de calitate a serviciilor noastre, cât și la nivel financiar.
Ce sfaturi ai acorda tinerilor antreprenori aflați la început de drum?
Consider că antreprenoriatul este o responsabilitate majoră – față de propria persoană, dar mai ales față de echipa angrenată. Această responsabilitate trebuie conștientizată și asumată.
Curajul și determinarea sunt factori elementari în reușita oricărui proiect, indiferent de vârstă. Așadar antreprenorul trebuie să își răspundă întotdeauna la întrebările ‘cred în valoarea produsului / serviciului meu?’ și ‘generează un beneficiu concret acesta pentru public?’. În orice proiect, la fiecare fază a acestuia, vor apărea nenumărate obstacole sau păreri descurajatoare. Dacă răspunsurile antreprenorului la cele două întrebări sunt clare, există rezolvare și soluție pentru fiecare constrângere de business.
Nu în ultimul rând, le recomand să apeleze la viziune inovatoare, pretabilă ideilor și nevoilor la care proiectul lor este gândit să răspundă. Erori pot interveni pe parcurs, niciun succes nu este de amploare fără multiple încercări și fără o analiză continuă.
Deschiderea către inovație a generației noastre este una extrem de amplă și sunt convinsă că poate produce efecte valoroase în zona de business locală și chiar internațională.