Cautare




, Contributor

I am a Breaking News Editor at Forbes Romania, with a focus on covering important Real Estate and Economic news. Have a news tip? DMs are open on Instagram @andreea__gutu or drop me an email at andree...

Media şi entertainment |
|

Veronica Savanciuc, Președinte & CEO Lowe Group: “Încurajarea consumului ne va duce spre ieșirea din această criză”

Veronica Savanciuc, Președinte & CEO Lowe Group, unul dintre cele mai puternice grupuri de comunicare din România, povestește despre cum a fost impactată piața de publicitate de pandemie.
Veronica Savanciuc 2

Veronica Savanciuc este o istorie vie a publicității românești, fiind și printre primii antreprenori care au lansat acest gen de afacere în România.

În ceea ce privește situația pieței de publicitate din România, Veronica Savanciuc spune că “Piața este în plin proces de ajustare. Ne-am trezit cu toții într-o situație complet nouă, nevoiți să ne adaptăm de la o zi la cealaltă. În martie a fost un șoc, acum cred că am început să privim situația puțin la rece și am început să înțelegem mai bine noul context și cam în ce direcție evoluăm. Noi am avut comunicare comercială în această perioadă, însă la un volum clar inferior față de planificarea de la începutul anului 2020 și în perioada în care urmează cu toții sperăm la o redresare probabil ponderată a acestui segment”.

Având în vedere contextul actual, CEO-ul Lowe Group, este de părere că comunicarea socială a jucat un rol cheie și că s-au pus bazele unor parteneriate pentru a lupta împotriva noului coronavirus.

“Dincolo de comunicarea comercială, unele companii s-au concentrat pe comunicarea socială, construind parteneriate pe care deja le aveau cu diverse ONG-uri de prestigiu și dezvoltând campanii pentru a sprijini specialiștii din linia I în lupta cu noul coroanvirus. Au fost foarte mulți care au ales să comunice în zona asta socială în această perioadă”, a spus Veronica Savanciuc.

Industria de publicitate, extrem de afectată

Potrivit Veronicăi Savanciuc, cele mai afectate domenii din publicitate sunt: zona de evenimente, media și creația.

“Industria de publicitate a fost extrem de afectată. Zona de evenimente este cu siguranță cea mai afectată zonă a plajei de comunicare, pentru că odată cu restricțiile impuse de autorități pentru limitarea răspândirii pandemiei, orice fel de comunicare de acest gen a fost întrerupt. Mai mult decât atât, media a fost cheltuiala care s-a putut opri cel mai ușor și s-a întâmplat acest lucru. Creația a fost și ea atinsă într-un fel sau altul pentru că esența creativității stă în interacțiunea socială”, continuă CEO-ul Lowe Group.

La nivel național peste 1 milion de oameni au intrat în șomaj tehnic și mulți alții și-au pierdut locurile de muncă. Nici în piața de publicitate lucrurile nu stau diferit.

“Orice perioadă de recesiune vine cu provocări de tot felul și pot acoperi desigur și forța de muncă. Industria de advertising în mod tradițional avea o lipsă de specialiști, era o industrie foarte mobilă. Din păcate da, probabil că există și șomaj în această industrie. Perioada aceasta a atins unele agenții mai mult decât pe altele. Noi am ales să fim solidari unii cu alții, să păstrăm job-urile cât mai mult posibil și prioritatea noastră este să ne protejăm echipa, să fim împreună și la bine și la rău. Cred că multe agenții au ales acest lucru în măsura în care au putut”, a mai menționat Veronica Savanciuc.

Agențiile mici, aprope de faliment?

Însă, întrebarea cheie rămâne “Vom avea mai mulți specialiști liberi în industria de publicitate?” Iată ce spune președintele Lowe Group:

“Probabil, dar nu foarte mulți, pentru că noi am pierdut foarte mulți specialiști prin export. Oamenii au plecat pe alte piețe, sunt tineri, vor să exploreze. Astfel am pierdut o mare parte din specialiști. Poate o parte se vor întoarce. În această perioadă oamenii poate vor alege să stea cu companiile și cu echipele în care se simt protejați și respectați foarte mult”.

Contextul actual a determinat foarte multe afaceri să își tragă obloanele, iar în ceea ce privește piața de publicitate agențiile mai mici au avut cel mai mult de suferit.

“Posibil ca niște agenții mai mici care aveau ca pricipal obiect de activitate evenimentele sau care nu au putut să treacă peste această perioadă, să își închidă porțile. Agențiile mai mici, probabil că da vor avea dificultăți mai mari. Eu nu cred că vreunul din grupurile mai mari de publicitate vor avea probleme de felul acesta”, a precizat Veronica Savanciuc.

În plus, Veronica Savanciuc este de părere că “Perioadele de recesiune pot fi excelente pentru creșterea marketshare-ului. Brand-urile care vor comunica pe termen scurt, dar și pe termen lung vor avea o revenire mai rapidă din această criză. Trebuie să privim clienții ca parteneri în această criză. Se va întări foarte mult relația dintre agenție și clienții ei tocmai în ideea de a găsi cele mai multe mesaje pentru această perioadă”.

Pe de altă parte, Veronica Savanciuc consideră și că “lumea ar trebui în această perioadă să își păstrează înțelepciunea și echilibrul”.

Piața publicitară după pandemie

“Este greu de spus exact cum va fi după pandemie pentru că nici nu știm cât va dura această perioadă. În aceste două luni am văzut mesaje publicitare care au semănat foarte mult peste tot în lume. Ce cred eu este că lumea astăzi își dorește să audă un pic altceva decât pandemie și stay home. Oamenii își doresc să se întoarcă la muncă, să se întoarcă la viața lor. Sigur că ne vom întoarce la ceva puțin diferit”, mai spune aceasta.

“Previziunile de la începutul anului nu mai sunt actuale astăzi. Este un an cum nu a mai fost altul. Cred că o plus valoare a acestui an va fi atitudinea cu care pornim la lucru de acum încolo și felul în care vom face publicitate de acum încolo. Relația dintre agenție și client cred că trebuie să devină foarte strânsă. Relația dintre acești doi jucători și media trebuie să se dezvolte și ea și ar trebui să ne unim eforturile pentru a încuraja consumul printr-o publicitate de calitate care să răspundă așteptărilor consumatorilor. Să fie autentică și să fie legată de nevoile lor”, a conchis Veronica Savaciuc.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii