
În 2019, veniturile consolidate ale companiei au crescut cu 14,2 % față de 2018, iar EBITDA ajustată a fost de 446 milioane euro, în creștere de 37,5 % față de anul anterior (de la 324,6 milioane euro la 31 decembrie 2018). Numărul total al unităților generatoare de venituri (RGU) s-a majorat cu 8%, la finalul anului trecut, ajungând la 16,1 milioane RGU față de 14,9 milioane RGU la sfârșitul anului 2018, cel mai ridicat nivel al numărului total de servicii oferite de companie în istoria sa.
Majoritatea segmentelor de piață pe care activează compania au contribuit la evoluția Digi Communications NV: pay-tv (televiziune prin cablu și prin satelit): + 5,4 %, de la 4,8 milioane RGU la 5,1 milioane RGU; internet și date fixe: + 9,8%, de la 3,3 milioane RGU la 3,6 milioane RGU; telefonie și date mobile: + 14,5 % de la 5 milioane RGU la 5,7 milioane RGU;
România se menține drept principala piață a grupului și contribuie cu 64 % la veniturile consolidate ale Digi Communications NV. Pe plan local, compania a continuat să își întărească poziția atât pe segmentul televiziunii prin cablu, cât și pe cel al internetului fix, cu o creștere de 6,9 % a numărului de unități generatoare de venituri (4,1 milioane RGU la 31 decembrie 2019 față de 3,8 milioane RGU la 31 decembrie 2018) și, respectiv, un progres cu 9,8 % al RGU pe segmentul de internet și date fixe (2,8 milioane RGU la 31 decembrie 2019 față de 2,5 milioane RGU, pentru aceeași perioadă a anului anterior).
Filiala Digi Communications NV din Ungaria a înregistrat 694.000 RGU pe segmentul pay-tv. În privința serviciilor de internet și date fixe, Digi Ungaria a atins 750.000 RGU la 31 decembrie 2019, în timp ce serviciile de comunicații mobile în rețea proprie, disponibile din mai 2019, au înregistrat 99.000 RGU. Și pe această piață, Digi și-a continuat proiectul de extindere a rețelei de fibră optică și a efectuat un prim test live al tehnologiei 5G în Budapesta, în noiembrie 2019.
Spania și Italia au înregistrat un progres semnificativ al RGU, cu o rată de creștere de 45 % față de anul trecut, atingând 2,2 milioane RGU la 31 decembrie 2019, de la 1,5 milioane la finalul anului 2018.
„Reușita celei mai recente emisiuni de obligațiuni a companiei a fost o altă împlinire și confirmă încrederea de care se bucură grupul nostru în rândul investitorilor instituționali. Această emisiune de obligațiuni a avut loc la 27 ianuarie 2020 și a stabilit un nou benchmark pentru o tranzacție de finanțare a unei companii antreprenoriale românești. RCS & RDS, filiala din România a grupului, a reușit să stabilească un preț de 450 milioane euro pentru obligațiuni senioare garantate, cu o dobândă de 2,5 % pe an și scadența în 2025, și un preț de 400 milioane euro, cu o dobândă de 3,25% pentru obligațiuni senioare cu scadența în 2028. Le mulțumim investitorilor și partenerilor pentru încrederea arătată și de această dată”, a spus Serghei Bulgac, CEO Digi Communications.