FacebookTwitterLinkedIn

Investițiile în protecția datelor din partea instituțiilor de stat au crescut semnificativ în ultimii ani și vor continua să urce ca urmare a fondurilor care intră în România prin PNRR și alte programe ale Comisiei Europene. Împreună cu digitalizarea, însă, se înmulțesc și atacurile cibernetice.

”Sectorul de stat a crescut în ultimii doi ani, după ce acum patru ani era aproape blocat. Provocăroile clineților din Români sunt cam acelelași ca la nivel global. În ultimul an am observat o creștere mai mare a atacurilor cibernetice în Europa de est față de EMEA (Europa, orientul Mijlociu și Asia)”, a declarat Dan Popa, regional manager pentru SEE la Veeam Software.

În 2022, numărul de atacuri cibernetice ransomware a afectat cel puțin o dată 85% dintre companii, față de 76% în 2021.

Pentru a se proteja împotriva hackerilor, 28% dintre companii au nevoie să își actualizeze frecvent planurile de continuare a afacerii, iar un sfert dintre ele își modfică planurile cel puțin o dată pe an.

În general, în urma unui atac ransomware se pot recupera aproximativ jumătate din datele sustarse sau compromise.

”Datele sunt cel mai important activ al unei companii. Cel mai important aspect este reprezentat de atacurile cibernetice, iar ransomware este cel mai mare pericol pentru companiile din Estul Europei. Problema se pune nu dacă sau când, ci de câte ori vei fi atacat. Am avut clienți în România atacați de mai multe ori într-o săptpămână. În august, o țară pe care o acoperim a suferit unul dintre cele mai mari atacuri ransomware din istorie. A fost atacat guvernul”, a spus Popa.

De asemenea, digitalizarea ”vine la pachet” și cu reduceri de personal din anumite zone, dar acei oameni pot fi remodelași pentru alte sarcini.

Veeam a lansat recent o platformă de date destinată clienților prin care, în cazul unui atac ransomware care reușește să treacă de protecția oferită de companie, Veeam va acoperi costul recuperării datelor în limita a 5 milioane de dolari.

”Până acum, eroarea umană era pincipala cauză a breșelor de securitate informatică, dar am observat o creștere exponențială a atacurilor cibernetice care are ca scop capturarea darelor și răscumpărarea lor”, a declarat Cornel Popescu, inginer de sisteme la Veeam.

Potrivit lui Popa, cifra de afaceri înregistrată de Veeam în România a crescut anul trecut cu un procent format din două cifre, în principal ca urmare a proiectelor dedicate serviciilor de desaster recovery și orchestrare a operațiunilor de recuperare de date, mai ales după februarie 2022.

”În România, în ultima perioadă, două treimi dintre venturi sunt asigurate de clienții noi, iar o treime din contractele de reînnoire. În general, în această industrie, lucrurile stau invers în privința modului de generare a veniturilor”, a adăugat Popa.

Veeam are peste 450.000 de clienți în 35 de țări.

În 2021, Veeam Software a înregistrat în România afaceri de 200 de milioane lei, în creștere cu 21% faţă de 2020, și un profit net de 10,5 milioane de lei.

Numărul de angajați ai Veeam a crescut anul trecut cu 30% față de 2021, până la circa 1.000 de salariați. Pentru acest an, compania caută 100 de angajați, mai ales în zona de vânzări și suport tehnic, care susțin creșterea afacerii din ultimul an.