Cautare




, Forbes Staff

Servicii financiare |
|

Vânzările Sphera Franchise Group au crescut cu 24,6%, în 2018, până la 771 mil. lei, în timp ce profitul a crescut cu 4,5% în 2018

Sphera Franchise Group raportează vânzări consolidate în valoare de 771 milioane de lei pentru 2018, reprezentând o creștere de 24,6% față de vânzările pro-forma ale aceleiași perioade a anului anterior.
Lansare Taco Bell_11.10.2017_2

Principalii factori care au generat această performanţă au fost creşterea vânzărilor din restaurantele KFC, cu 21,5% de la un an la altul, care a contribuit cu 16,8 puncte procentuale (p.p) la rata de creştere a vânzărilor pro forma, respectiv avansul de 9,5% al vânzărilor din restaurantele Pizza Hut comparativ cu anul anterior, care au contribuit cu 1,7 p.p. la rata de creştere a vânzărilor pro forma, precum şi KFC Italia, cu o contribuţie de 4,2 p.p la creşterea vânzărilor.

Profitul operaţional în restaurante s-a majorat cu 4,5% faţă de anul precedent, atingând 103,2 milioane de lei în 2018, EBITDA normalizată a crescut cu 4,5%, până la 72,4 milioane lei, iar profitul net a sporit cu 4,5%, până la 34 milioane lei.

Creşterea continuă a Sphera pe toate liniile de business este foarte încurajatoare, cu vânzări care au atins 771 milioane de lei. KFC conduce cu o creştere de 21,5% şi toate afacerile din România, Republica Moldova şi Italia s-au bucurat de creşteri pozitive. Anul trecut am deschis 25 de restaurante noi, dintre care 16 sunt unităţi KFC în România şi Italia. În Italia, am deschis 8 noi locaţii, pornind de la 2 restaurante la sfârşitul anului 2017, în timp ce Taco Bell a ajuns la un număr mai mult decât dublu, cu 3 unităţi deschise în timpul anului şi ajungând la un total de 5, inclusiv primul restaurant din afara Bucureştiului, deschis la Cluj. Această performanţă generală a dus la o EBITDA normalizată de 72 milioane de lei, mai mare cu 4,5% faţă de 2017,” a declarat Mark Hilton, CEO al Sphera Franchise Group.

În trimestrul al patrulea din 2018, vânzările consolidate au crescut cu 27,8% comparativ cu acelaşi trimestru din 2017. Această uşoară accelerare în creşterea vânzărilor faţă de majorarea de 26,6% de la an la an înregistrată în trimestrul al treilea din 2018 s-a datorat în principal contribuţiei sporite din partea KFC Italia şi a operaţiunilor Taco Bell, precum şi a creşterii mai mari a vânzărilor KFC România.

În trimestrul al patrulea din 2018, profitul operaţional din restaurante a crescut cu 18,7% de la un an la altul, atingând 28,6 milioane de lei, EBITDA normalizată a crescut cu 63,5%, pănă la 19 milioane lei, iar profitul net a atins nivelul de 1,6 milioane lei comparativ cu o pierdere de 9,4 milioane lei in T4-2017.

Această creştere într-un climat de afaceri din ce în ce mai provocator este o dovadă a muncii susţinute şi a priceperii tuturor angajaţilor noştri, care se concentrează pentru a oferi cea mai bună experienţă şi cea mai bună mâncare clienţilor din toate retaurantele noastre. Sunt foarte recunoscător şi mândru de echipele noastre. Aceste rezultate au fost posibile doar datorită lor şi ele ne asigură că suntem bine poziţionaţi pentru anul acesta,” a adăugat Mark Hilton.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii