FacebookTwitterLinkedIn

BMW AG a anunțat miercuri că livrările modelelor cu baterii, cum ar fi i4, iX1 și i7 au crescut cu 41% în primele trei luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Rezultatele au contribuit la o creștere cu 28% a vânzărilor de vehicule electrice în grup. 

Rezultatele BMW contrastează cu încetinirea generală a cererii pentru vehicule electrice, în special în Europa, unde cererea pentru EV (electric vehicles) a stagnat după ce guvernele au retras stimulentele pentru achizițiile de mașini electrice. 

Volkswagen AG a declarat că livrările de vehicule electrice ale grupului au scăzut cu 3% în primul trimestru, pe fondul unei creșteri în China care nu a reușit să compenseze o scădere cu 24% în Europa. 

Grupul Mercedes-Benz AG a declarat miercuri că vânzările de vehicule electrice au scăzut cu 8% în primul trimestru, invocând probleme legate de lanțul de aprovizionare, de eliminarea treptată a modelului Smart Fortwo și de o cerere lentă în Germania, ca urmare a anulării programelor de subvenții ale statului.

La începutul acestui an, Tesla Inc. a raportat prima scădere anuală a vânzărilor globale din 2020 încoace. 

Acțiunile BMW au crescut cu până la 1,3% miercuri, urcând cu 14% în acest an, cu acțiunile ușor înaintea rivalului Mercedes-Benz în ultimele 12 luni. Acțiunile Volkswagen sunt la aproximativ același nivel ca acum un an, în timp ce cele ale Tesla sunt cu 4,4% mai jos. 

BMW mizează pe succesul vânzărilor de vehicule electrice după lansarea unui număr semnificativ de noi modele cu baterii. Compania cu sediul în München a făcut tranziția către vehiculele electrice mai devreme decât mulți concurenți prin dezvoltarea modelului de oraș i3, acumulând o experiență mai mare în tehnologia bateriilor.

Vehiculele electrice au reprezentat aproximativ 15% din totalul livrărilor BMW anul trecut și se preconizează că vor crește la 20% în acest an. Compania își propune să crească și mai mult această cotă în 2024, cu jumătate de milion de vânzări de vehicule electrice, bazându-se pe 15 modele complet electrice din toate brandurile sale, în ciuda competiției acerbe din China.

Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.