Anul trecut, încasările magazinelor au crescut per ansamblu cu peste 10 procente.
Asta în timp ce vânzările de băuturi, produse alimentare și tutun au înregistrat un plus de 5,5%, arată datele Institutului Național de Statistică. Datele publicate de INS relevă însă că cele mai mari creșteri s-au raportat în cazul vânzărilor de produse nealimentare (+13,6%) și carburanți (+11,6%).
În ceea ce privește cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul, aceasta a crescut constant pe parcursul anului trecut, dar fără a se raporta o creștere majoră a consumului, mai ales că inflația a ajuns în 2021 la 8,2%.
Raportat la evoluția de la finalul anului trecut, în decembrie 2021, lună a sărbătorilor, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), a crescut pe ansamblu cu 8,3% (serie brută) față de noiembrie 2021, datorită creșterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+19,6%) și la vânzările de produse nealimentare (+5,3%).
Ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, datele INS arată că încasările magazinelor au crescut în decembrie față de noiembrie au crescut pe ansamblu cu 0,9% datorită creșterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+2,4%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,1%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+0,6%).
Față de decembrie 2020, în ultima lună a anului trecut, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere pe ansamblu cu 7,2% (serie brută), datorită creșterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+9,6%), vânzările de produse nealimentare (+7,8%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+5,4%).