Cautare




, Contributor

Orologerie de lux |
|

Vacheron Constantin: Capodopera de pe cadran

Vacheron Constantin susține Muzeul Luvru, donând în întregime fondurile obținute în urma unei licitații, astfel: câștigătorul va primi un ceas personalizat conform dorințelor sale, plecând de la cadranul împodobit cu redarea capodoperei preferate din Muzeul Luvru.
Louvre Partnership x Vac 2020Christie's Experience

Cred că nimic nu e mai frumos pe pământ decât solidaritatea umană, mai ales în vremuri de criză. După un an care ne-a încercat sănătatea sufletească și trupească, principiile, finanțele, prieteniile, deciziile și cam toate aspectele vieții, mă bucur să scriu despre o inițiativă minunată a două mari instituții: Vacheron Constantin, manufactura orologeră elvețiană în vârstă de 265 de ani, susține revenirea Muzeului Luvru printr-o licitație deosebită.

Mai precis, în cadrul licitației care a avut loc între 1 și 15 decembrie, o persoană cu pasiune pentru artă și cu disponibilități materiale a câștigat șansa de a purta la încheietură un ceas unic, realizat doar pentru domnia sa de artizanii Vacheron Constantin. Ceasul va reproduce pe cadran opera de artă aleasă de câștigătorul sau câștigătoarea licitației, în urma unei vizite private la Muzeul Luvru.

Vacheron Constantin va dona în întregime prețul obținut pentru ceasul din gama Les Cabinotiers către Muzeul Luvru. Câștigătorul licitației va primi un ceas personalizat, potrivit preferințelor sale: capodopera aleasă (pictură sau sculptură) va fi reprodusă pe cadran, carcasa poate fi din platină, aur alb sau aur roz, o gravură la alegerea purtătorului va împodobi capacul carcasei, iar cureaua va fi, de asemenea, aleasă de persoana care a câștigat licitația. Ceasul va fi dotat cu calibrul in-house 2460 SC.

Maestrul emailor Vacheron Constantin va realiza cadranul acestei opere de artă care îmbină arta orologeră cu pictura sau sculptura. După cum puteți vedea din ilustrațiile acestui articol, creațiile artizanului Vacheron Constantin, pe care am avut onoarea să îl cunosc, pot fi definite drept capodopere, la rândul lor.

De asemenea, am obținut un interviu în exclusivitate cu Laurent Perves, Chief Marketing Officer Vacheron Constantin, care vorbește despre importanța artei, a frumosului, a artizanatului în aceste vremuri dificile pentru spiritul uman.

Laurent Perves, Chief Marketing Officer Vacheron Constantin:
„Arta și cultura rămân valori esențiale ale omenirii”

Capodopera unicat pentru licitația de la Luvru este o idee excepțională, oferind sprijinul atât de necesar unui sector supus la grele încercări în această perioadă – arta și cultura. Cum v-a venit această idee minunată?
În 2019, Vacheron Constantin s-a angajat într-un parteneriat cu Muzeul Luvru, parteneriat al cărui scop a fost acela de a reuni valorile comune ale celor două instituții. Această colaborare reprezintă o continuare firească a angajamentului nostru artistic și cultural, cuprinzând zone inerente ale unor instituții cu o tradiție de secole, pentru care arhivarea, conservarea și restaurarea sunt factori decisivi. Când Muzeul Luvru ne-a contactat cu scopul de a ne propune această licitație unică, am acceptat imediat și am conceput acest proiect excepțional, menit să îmbine cele două universuri într-o piesă orologeră personalizată. Noi îi oferim cumpărătorului mai mult decât un simplu ceas, îi oferim o experiență fără precedent – aceea de a purta la încheietura mâinii capodopera sa preferată, manufacturată de cei mai buni meșteri artizani; posibilitatea de a merge la Luvru pentru a alege lucrarea, apelând la sfaturile unor experți; posibilitatea de a vizita manufactura noastră, pentru a face schimb de idei cu artizanul emailor care va lucra la cadran, precum și cu toți ceilalți artizani și maeștri ceasornicari. În final, sumele strânse în urma licitației vor fi destinate în întregime finanțării unor proiecte menite să garanteze faptul că ușile muzeului le sunt deschise tuturor – familii, studenți, persoane vulnerabile sau cu dizabilități. Întregul nostru proiect se bazează pe emoții, istorie și tradiții comune, precum și pe un elogiu adus artelor.

Ce semnificație are Muzeul Luvru pentru Vacheron Constantin?
Atașamentul față de splendorile trecutului și față de transmiterea cunoștințelor presupune un respect profund pentru îndeletnicirile artistice, esențiale în creațiile Vacheron Constantin, dar și în activitățile Muzeului Luvru. Cele două instituții ale noastre, ambele cu o vechime de secole, însă bine ancorate în actualitatea secolului XXI, împărtășesc aceeași vocație. Nu ne-am fi putut imagina un partener mai potrivit pentru un dialog constructiv pe teme precum arta și cultura.

După părerea dumneavoastră, cât de importante mai sunt astăzi arta, cultura și emoția umană?
Arta și cultura rămân valori esențiale ale omenirii, ele fiind mărturii ale unui element vital al tuturor civilizațiilor, trecute și actuale. Acest element este abilitatea omului de a exprima frumusețe și armonie prin multe mijloace posibile și diferite. Arta și cultura ni se adresează prin mijloace de expresie sensibile, precum frumusețea unei capodopere de la Muzeul Luvru.

De cât timp estimați că va fi nevoie pentru finalizarea acestei piese?
După ce clientul își alege capodopera pe care dorește să o reproducem pe cadranul ceasului său, vom avea nevoie de până la 12 luni până la desăvârșirea proiectului.

Mai există interes pentru creațiile personalizate, unice?
Astăzi, așa cum s-a întâmplat deja cu Vacheron Constantin în secolul al XIX-lea, creațiile unicat reprezintă adesea expresia desăvârșită a Casei, atât în ceea ce privește arta orologeră, cât și din perspectiva meșteșugurilor decorative.

Ce urmează pentru Vacheron Constantin?
În ciuda contextului dificil, am reușit să ne menținem această atitudine pozitivă pe tot parcursul anului. Am lansat colecția Égérie, dedicată în totalitate doamnelor, care s-a bucurat de o primire foarte bună. Modelul Overseas Perpetual Calendar Ultra-Thin Skeleton a câștigat Premiul „Calendar and Astronomy” în cadrul Grand Prix d’Horlogerie de Genève (GPHG) – un alt motiv de reală mândrie pentru noi, mai ales în acest context foarte dificil la nivel global. În ceea ce privește anul 2021, întrevedem o mulțime de oportunități. Vom continua să prezentăm creații minunate și să ne facem cunoscute tradițiile și know-how-ul în diferite zone ale domeniului Haute Horlogerie.

Ce poate face un brand de lux pentru a-și păstra relevanța în aceste vremuri fără precedent?
Criza COVID-19 este, într-adevăr, o reală provocare pentru noi și pentru restul industriei. Compania Vacheron Constantin a fost înființată în 1755 și, de atunci, nu a încetat niciodată să fabrice și să creeze ceasuri. Casa noastră orologeră a traversat războaie, crize economice, pandemii și revoluții. Situația actuală implică o serie de constrângeri pentru echipele noastre din întreaga lume, dar, conform propriului nostru motto, noi ne străduim în continuare să fim mai buni și de aceea privim cu încredere spre viitor, asigurându-ne că dezvoltăm și livrăm cele mai frumoase ceasuri și cele mai bune servicii pentru publicul nostru. Într-un context atât de dificil, considerăm că este misiunea noastră să privim mereu înainte și să aducem bucurie, pasiune și încântare făcând ceea ce știm să facem cel mai bine: ceasuri minunate. Anul acesta sărbătorim cea de-a 265-a aniversare a Vacheron Constantin. Din 1755, misiunea noastră a fost să evoluăm, să ne adaptăm, să ne dezvoltăm, să transmitem și să creăm. Suntem cea mai veche manufactură orologeră din lume cu producție neîntreruptă și care astfel, dând dovadă de capacitate de adaptare, rezistență, dar și de libertate de creație și de pasiune, suntem cheia modului în care noi ne trăim vocația, aici, la Vacheron Constantin.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii