Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

Afaceri |
|

Unilever experimentează săptămâna de lucru de 4 zile timp de un an

Începând de săptămâna viitoare, angajații multinaționalei Unilever din Noua Zeelandă vor lucra patru zile pe săptămână și vor fi plătiți pentru cinci. Experimentul va dura un an de zile.
Unilever

Decizia conducerii este un experiment pentru a vedea dacă scurtarea săptămânii de lucru cu o zi poate „aduce schimbări materiale în modul în care lucrează angajații”, a declarat într-un comunicat directorul general al Unilever Noua Zeelandă, Nick Bangs. „Credem că vechile moduri de lucru sunt depășite și nu mai sunt adecvate scopului”, a mai spus Bangs, potrivit Fortune.

Unilever are 81 de angajați în Noua Zeelandă. În decembrie anul viitor, când se va încheia procesul, firma va evalua dacă o săptămână de lucru de patru zile ar putea fi extinsă la cei 155.000 de angajați din întreaga lume.

În mai, prim-ministrul din Noua Zeelandă, Jacinda Ardern, a declarat că firmele ar trebui să ia în considerare implementarea săptămânilor de lucru de patru zile pentru a spori productivitatea angajaților și pentru a oferi acestora un echilibru mai bun între viața profesională și cea personală.

De asemenea și compania locală de imobiliare din Noua Zeelandă, Perpetual Guardian, a testat săptămâna de lucru de patru zile în 2018, raportând o creștere cu 20% a productivității, precum și niveluri mai scăzute de stres și o satisfacție mai mare la locul de muncă în rândul personalului său. Procesul a câștigat atenția la nivel mondial, iar fondatorul companiei a declarat că nu există „nici un dezavantaj” pentru săptămâna de lucru scurtată. Mai târziu în acel an, Perpetual Guardian a făcut săptămâna de lucru de patru zile permanentă.

Săptămânile de muncă mai scurte nu sunt o idee nouă.

Anul trecut, Microsoft Japonia a experimentat săptămâna de lucru de patru zile și a spus că productivitatea a crescut cu 40% și eficiența s-a îmbunătățit în alte domenii.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii