FacebookTwitterLinkedIn

Unilever South Central Europe și Betty Ice au anunțat semnarea unui acord prin care Unilever South Central Europe va achiziționa Betty Ice, producătorul român de înghețată.

Această informație fusese furnizată în cursul zilei de ieri de Ziarul Financiar și de mirsanu.ro.

Valoarea tranzacției, între 80 de milioane de euro și 100 de milioane de euro, după cum au scris Ziarul Financiar și mirsanu.ro, nu a fost confirmată de cele două companii, fiind păstrată confidențial.

Acordul de achiziție urmează să fie supus aprobării Consiliului Concurenței.

Studiul CMS – EMIS: Piața de fuziuni și achiziții din România a fost de 3,25 de miliarde de euro, în 2017

Înființată în anul 1994, Betty Ice este cel mai important producător de înghețată din România, cu o cifră de afaceri totală de 30 de milioane de euro, la 760 de angajați. Compania deține o fabrică în Suceava, patru gelaterii proprii, în Braşov, Oradea, Sibiu şi Cluj-Napoca, iar, pe timpul verii, are deschise peste 180 de chioșcuri de înghețată. Betty Ice are trri categorii de produse de înghețată: standard, premium și super-premium, vândute sub aproximativ 60 de sortimente.

În 23 de ani, am dezvoltat o afacere extraordinară în România. Suntem mândri că Betty Ice, brandul de înghețată românesc numărul 1, va intra în portofoliul producătorului de înghețată numărul 1 din lume. Istoria noastră în România și viziunea Unilever sunt combinația ideală pentru viitorul brandului Betty Ice. Le mulțumim consultanților noștri, profesioniști adevărați, care au asigurat derularea lină a tranzacției”, a spus Vasile Armenean, General Managerul Betty Ice.

Divizia de înghețată din cadrul Unilever South Central Europe și Betty Ice vor opera ca o companie de sine stătătoare în cadrul Unilever, sub conducerea lui Vasile Armenean, din poziția de General Manager.

Suntem bucuroși că Betty Ice va intra în familia Unilever. Betty Ice este o afacere minunată, foarte îndrăgită de români. Sunt, de asemenea, încântat că Vasile Armenean a decis să se alăture companiei. Este un antreprenor extraordinar și va avea un rol cheie în modelarea viitorului business”, a declarat James Simmons, Managing Director al Unilever South Central Europe.

Euromonitor: Piața de înghețată va ajunge la 922 mil. lei anul acesta, în creștere cu 6%

Piața locală de înghețată și deserturi reci a ajuns anul trecut la 922 de milioane de lei (peste 200 de milioane de euro), în creștere cu 6% față de 2016, pe fondul diversificării și apariției unor sortimente premium, precum și datorită temperaturilor mai ridicate decât cele obișnuite și creșterii puterii de cumpărare a românilor, potrivit datelor Euromonitor.

Topul celor mai vândute cinci branduri de înghețată în anul 2016 a fost dominat de Betty Ice, cu o cotă de piață de 16,5%. Cifra de afaceri a Betty Ice din 2016 a ajuns la 126,6 milioane de lei, mai mare cu 12%, față de anul precedent, iar profitul net la 23 de milioane de lei, conform datelor Ministerului de Finanțe.

Pe locul doi s-a clasat un alt brand românesc, Top Gel, deținut de doljeanul Petre Pop, cu o cotă de piață de 9,6%. Compania cu același nume a avut, în 2016, afaceri de 86,7 milioane de lei și un profit de 16,7milioane de lei, mai mic cu 25%, față de 2015.

Brandurile Napoca și Algida, deținute de Unilever, erau locurile trei și patru, având o cotă de piață de 7%, respectiv 5,7%, astfel încât cumulat ajungeau pe poziția a doua.

Ca urmare a recentei tranzacții, cota de piață de Unilever pe piața de înghețată din România poate ajunge la 29,2%, triplă față de a numărului doi de pe piață.

Prezent în peste 190 de țări, Unilever este unul dintre cei mai importanți furnizori globali de alimente și produse de îngrijire personală. Cele peste 400 de branduri ale acestuia, printre care sunt Persil, Dove, Knorr, Domestos, Hellmann, Lipton, Ben & Jerry, Magnum și Axe, ajung la 2,5 miliarde de consumatori, în fiecare zi.

Unilever are 169.000 de angajați, care au generat vânzări în valoare de 52,7 miliarde de euro, în 2016. Peste jumătate din businessul companiei (57%) se desfășoară pe piețele emergente sau în curs de dezvolare.

În regiunea din sud-centru, grupul Unilever desfăşoară operaţiuni pe pieţele produselor alimentare, de îngrijire personală şi de îngrijire a locuinţei, prin Unilever South Central Europe şi Unilever Romania. Unilever South Central Europe, cu sediul în Bucureşti, coordoneazăoperaţiunile de marleting şi vânzări din Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, iar Unilever Romania coordonează operaţiunile de pe platforma industrială de la Ploieşti.

Forbes Best Cities 2017, locul 14: Suceava, înghețata la putere

În decembrie 2016, în județul Suceava, numărul societăților cu participație străină la capital era de 1.769, iar valoarea capitalului social subscris de către acestea în perioada 1991-2016 era de 1,42 de miliarde de lei.

Vasile Armenean era cel mai puternic om de afaceri român din județ, potrivit ediției din 2016 a topului Forbes 500, clasament în care compania Betty Ice, controlată de antreprenorul sucevean, se situa pe locul 72. În acest top, compania a coborât anul trecut pe locul 83, dar Armean a rămas cel mai puternic antreprenor din județ.