Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

SEOCupcakeVoice |
|

Un business pentru creșterea altor business-uri

Care este rețeta succesului pentru o tânără echipă de profesioniști dintr-o agenție de marketing online? Interviu cu managerii agenției SEO Cupcake.  
poza finala

Ce înseamnă să deții în România o companie specializată în SEO, marketing online și web development?

În primul rând, înseamnă să fii profesionist. Această singură caracteristică asigură o tranziție sigură către un mediu propice dezvoltării, iar creativitatea asigură restul. Desigur, trebuie să fii foarte responsabil față de partenerii care îți încredințează bugete pentru a le asigura creșterea în online, iar gestionarea bugetelor este mereu o provocare pentru noi. Mai mult decât atât, de foarte multe ori, în campaniile pe care le desfășurăm am depășit granița marketingului, implicându-ne chiar și în strategia de business a partenerilor noștri.

În momentul de față, care sunt principalele provocări ale domeniului, pe piața locală?

Una dintre cele mai mari provocări (care dăinuie încă din anii anteriori) este să explici eficiența unor campanii care au indicatori greu de cuantificat. Este dificil să convingi pe cineva să investească acum pentru rezultate pe termen lung. De aceea, punem mare preț pe construirea unor relații stabile și de calitate cu toți partenerii noștri.

O altă provocare este să descoperi care sunt nevoile specifice de marketing online ale clientului. Aici, expertiza departamentului nostru de consultanță își spune cuvântul, pentru că astfel plasăm primii piloni de susținere ai business-ului. Practic, este punctul în care noi identificăm calea de urmat pentru a ajunge de la investiție la performanță

Care a fost motivul pentru care compania, specializată în SEO inițial, a decis să își extindă activitatea în marketing online și web development?

Dezvoltarea unei palete mai largi de servicii pentru online a venit ca urmare a cererii partenerilor noștri. Mulți dintre ei și-au dorit să centralizeze toate serviciile online și să beneficieze de aceeași calitate, cu care îi obișnuisem deja, pentru fiecare dintre aceste servicii. Astfel, din dorința de a le susține nevoile și de a le oferi același nivel de performanță, am construit în sprijinul lor un departament special, format din tineri cu mult talent pentru web development.

Care au fost cele mai dificile momente cu care v-ați confruntat și cum ați reușit să le depășiți?

Cele mai dificile momente? Cu siguranță nu ne-ar ajunge paginile revistei daca am menționa momentele mai puțin plăcute. Dar ceea ce putem spune sigur este că fiecare moment dificil a fost o lecție care, odată învățată, ne-a ajutat în evoluția noastră. Cel mai important lucru este doza de profesionalism cu care depășim orice piedică, pe care nu o mai lăsăm niciodată să ne stea în cale.

Din ce domenii provin principalii parteneri ai SEO Cupcake?

În momentul de față desfășurăm peste 80 de campanii care acoperă o paletă largă de domenii, precum IT&C, farmaceutic, fashion, asigurări, acestea fiind doar câteva dintre numeroasele medii de dezvoltare care fac conexiunea de business între SEO Cupcake și partenerii săi.

Care sunt câteva servicii oferite de companie, importante pentru creșterea unui business în mediul online?

Având în vedere că am pornit acest business ca o agenție de SEO, unul dintre serviciile pe care le oferim este optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO). Aceasta are ca scop plasarea unui website pe primele locuri din lista de rezultate Google, obiectivul principal fiind obținerea și creșterea vizitelor organice targetate. În ultima perioadă, optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) a devenit un proces mult mai complex decât în anii anteriori, depășind granița de link building (construirea de ancore către site, în surse externe). Este un proces ce integrează toate elementele care pot ajuta la consolidarea unui business în online: site-uri user-friendly, brand awareness, social media etc.

Cum arată structura managerială a companiei?

În jurul nostru, ca acționari ai companiei (Florin Pețu și Cristina Zeamă), am construit o echipă frumoasă și puternică. Fiecare departament este condus de un manager care își desfășoară activitatea sub atenta noastră supraveghere și care este responsabil pentru rezultatele echipei sale.

Intenționați să extindeți activitatea companiei
și în afara țării?

Da. Încă din anul 2014 derulăm campanii de promovare pe piața externă pentru companii din România, iar din 2015 am contractat proiecte din alte țări, pe care le promovăm direct pe piețele lor locale. Iar în anul acesta, cu siguranță, tendința este de creștere a numărului de proiecte din piața externă.

Cum a arătat anul 2015 comparativ cu 2014,
din punctul de vedere al evoluției SEO Cupcake?

Comparativ cu 2014, anul 2015 a însemnat o creștere a cifrei de afaceri cu 300%, dar a adus plus-valoare și pe alte planuri. Ne-am dezvoltat foarte mult echipa, atât ca număr, dar mai ales din punct de vedere calitativ, devenind mult mai performanți împreună. Punem mare preț pe învățarea continuă și pe dezvoltare, pentru că vrem să fim mereu cu un pas înaintea concurenței. Doar așa considerăm că putem aduce rezultate din ce în ce mai bune pentru partenerii noștri. În plus, am început să investim mai mult în branding pentru SEO Cupcake.

Care sunt planurile companiei pentru anul 2016?

Pentru anul 2016 ne-am propus să creștem calitatea serviciilor oferite (tehnici noi, modele noi de raportare etc.) și, indiferent de provocări, să rămânem un partener solid pentru toti clienții noștri. Mai mult decât atât, ne-am propus să investim în dezvoltarea echipei SEO Cupcake, echipa care face posibilă toată această performanță pe care am obținut-o de-a lungul anilor.

Și dacă tot oferim performanță, vrem să le spunem și altora despre noi; de aceea, vom investi din ce în ce mai mult în a transforma SEO Cupcake într-un adevărat brand în domeniul marketingului online.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii