
Președintele american Donald Trump a obținut în mare parte tarifele vamale pe care le-ai dorit, iar companiile au anunțat deja că vor transfera costurile consumatorilor americani. Marii retaileri și producători de bunuri de consum au avertizat că taxele impuse importurilor le vor afecta serios activitatea, forțându-i să aleagă între profituri mai mici și majorarea prețurilor pentru clienți.
Potrivit Reuters, în cazul Procter & Gamble și altor companii, se întâmplă ambele lucruri. Această provocare cu care se confruntă companiile se va răsfrânge, cel mai probabil, în trimestrele următoare, asupra consumatorilor de zi cu zi.
P&G a anunțat că va crește prețurile pentru aproximativ un sfert dintre produsele sale în SUA, pentru a compensa costurile noilor tarife vamale. Creșterile de preț se vor situa la nivelul cifrelor medii cu o singură cifră procentuală (ex: 4–7%), potrivit Reuters.
De la anunțul tarifelor vamale din 2 aprilie, denumit de Trump „Ziua Eliberării”, acțiunile Procter & Gamble au scăzut cu 19%, ale Nestlé cu 20%, ale Kimberly-Clark cu 11%, iar ale PepsiCo cu aproape 7%, în timp ce indicele de referință S&P 500 a crescut cu peste 13%.
Producătorii de bunuri de larg consum, alimente și băuturi au avut vânzări slabe de la pandemie încoace, deoarece consumatorii au devenit tot mai reticenți la prețurile din ce în ce mai mari ale produselor de marcă. Nestlé a declarat săptămâna trecută că americanii continuă să evite produsele scumpe la casele de marcat.
Noi scumpiri vor adânci temerile investitorilor cu privire la modul în care mărcile mari gestionează combinația dificilă între clienți economi și costuri mari generate de războiul comercial al lui Trump.
Multe companii au importat în SUA cantități mari de bunuri și de materii prime înainte de intrarea în vigoare a tarifelor, iar economiștii cred că această strategie a permis o oarecare amânare a scumpirilor, explicând de ce tarifele nu se reflectă încă în datele privind inflația din SUA.
Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.