FacebookTwitterLinkedIn

MidEuropa, actor principal pe piața europeană de private equity, anunță încheierea unui acord privind vânzarea Profi Rom Food, unul dintre cei mai extinşi retaileri alimentari din România, către Ahold Delhaize la o valoare a companiei de 1,3 miliarde de euro pre-IFRS16 (1,8 miliarde de euro post-IFRS 16).

Vânzarea Profi către Ahold Delhaize reprezintă cea mai mare tranzacție pe segmentul de produse alimentare din Europa continentală care implică un fond de private equity. De asemenea, tranzacția scrie istorie la nivel regional, fiind cea mai mare de până acum pe segmentul alimentar din Europa Centrală și de Est.

Tranzacţia este supusă aprobării de către autorităţile competente în materia regulilor de concurenţă și se estimează că va fi finalizată în cursul anului 2024.

 „România este o piață atractivă, cu o dezvoltare susținută prin investiții solide. Ne bucurăm că vom continua să contribuim la dezvoltarea pieței locale de retail alimentar, acum și alături de Profi, care devine parte din familia noastră de branduri Ahold Delhaize. Magazinele din rețeaua Profi vor extinde și completa rețeaua deja existentă de magazine Mega Image”, afirmă Jesper Lauridsen, COO Europa Centrală și de Est, Ahold Delhaize.

Ahold Delhaize este unul dintre cei mai mari jucători din retail la nivel global în segmentul de supermarketuri și comerț online. Mărcile locale din portofoliu deservesc 60 de milioane de clienți în fiecare săptămână, atât în magazine, cât și online, în Statele Unite, Europa și Indonezia. Împreună, aceste mărci au peste 414.000 de angajați în 7.659 de magazine alimentare și de specialitate și includ cel mai mare retailer online din Benelux și cei mai importanți comercianți online din Benelux și Statele Unite. Cu sediul central în Zaandam, Țările de Jos, Ahold Delhaize este listată la bursele Euronext Amsterdam și Bruxelles (ticker: AD).

„Pentru Profi, această tranzacție semnifică trecerea într-o nouă etapă de dezvoltare, în care ne vom putea folosi expertiza și structura logistică, valorizând rețeaua extinsă de clienți și loialitatea acestora față de brandul nostru. Îi asigurăm pe angajații și partenerii noștri că experiența și sprijinul lor vor fi în continuare esențiale pentru buna funcționare a afacerii. Suntem pregătiți pentru o nouă etapă de creștere și pornim cu optimism la acest nou drum. Avem în plan să ne dezvoltăm capacitățile digitale dar și să ne diversificăm permanent oferta de bunuri și servicii de calitate, în beneficiul consumatorilor români”, a adăugat și Gaëtan Pacton, CEO-ul Profi.

Fondat în anul 1995, Mega Image este unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri din România cu o reţea ce cuprinde în prezent 969 de magazine în Bucureşti, Cluj-Napoca, Iași, Constanţa, Ploieşti, Braşov, Oradea, Timișoara, Bacău, Sibiu şi alte oraşe din ţară, sub mărcile Mega Image și Shop&Go.

Profi este un jucător important pe piața de retail alimentar din România, cu o rețea de peste 1.650 de magazine în toată România, susținută de șase centre de distribuție. Profi are peste 28.000 de angajați în toată țara și a generat venituri de peste 2,5 miliarde de euro în perioada de 12 luni încheiată în iunie 2023.