
Toyota, cel mai mare constructor de automobile din lume în funcţie de volumele de vânzări, intenţionează să lanseze pe piaţă zece noi modele electrice pe baterie până în 2026.
Grupul va înfiinţa o nouă divizie specializată pe următoarea generaţie de automobile electrice pe baterie, ca răspuns la îngrijorările că Toyota pierde teren în cursa cu Tesla Inc şi alţi rivali, transmite Reuters.
Noul director general al Toyota, Koji Sato, a promis vineri că va accelera activităţile în domeniul automobilelor electrice pe baterie, adăugând însă că modelele hibride vor rămâne un pilon important al afacerilor.
“În următorii ani ne vom extinde gama de modele în categoria importantă a vehiculelor electrice pe baterie”, a spus Koji Sato, adăugând că Toyota va urma o “abordare practică” cu privire la popularizarea automobilelor electrificate, care includ şi modelele hibride.
La rândul său, directorul de tehnologie Hiroki Nakajima a dezvăluit că Toyota mizează pe o producţie anuală de 1,5 milioane de automobile electrice pe baterie în anul 2026.
În 2022, Toyota a vândut 21.650 de automobile electrice pe baterie, controlând doar 0,3% din piaţă, față de cele 1,27 milioane de unităţi vândute de Tesla sau 810.600 de unităţi vândute de numărul doi mondial, constructorul chinez BYD.
Toyota a răspuns criticilor vizând ritmul lent cu care a adoptat automobilele electrice pe baterie prin argumentul că un mix de opţiuni, care să includă şi modelele hibride, are mai mult sens pentru baza sa globală de clienţi.