FacebookTwitterLinkedIn

În iulie, audiențele televiziunilor la nivel urban au suferit scăderi mai mici decât în targetul național, comparativ cu luna precedentă. Publicul urban cu vârste ridicate n-a plecat în vacanțe, fiind legat în continuare de micul ecran și telecomandă.

În top 15 televiziuni cu cele mai mari audiențe doar patru au reușit să-și crească audiențele față de luna iunie: Kanal D (+3.000 de persoane), România TV (+6.000), DigiSport 1 (+14.000 – cea mai mare creștere de pe piață) și TVR 2 (+1.000).

Pro TV, liderul pieței, a suferit o scădere nesemnificativă a audienței în urban (-1.000 de orășeni), în timp ce Antena 1, televiziune aflată pe locul secund, a pierdut 16.000 de persoane față de iunie.

Televiziunea Prima TV a înregistrat o pierdere importantă de 10.000 de orășeni, aflându-se pe locul 15 în topul audienței urbane, cu un rating mediu de 20.000 de persoane pe minut, fiind depășită de televiziunea publică TVR 2 (22.000).

Televiziunea publică TVR 1 se află pe locul 11 în sondajul urban, pierzând 9.000 de orășeni față de iunie.

Televiziuni care au pierdut audiență în luna iulie față de iunie: Antena 3 (-4.000 de persoane), Happy Channel (-9.000), Digi 24 (-2.000), Antena Stars (-7.000), Realitatea Plus (-1.000), Național TV (-2.000), DIVA (-3.000).

În iulie, lună cu unul dintre cele mai reduse consumuri de televiziune liniară (pe telecomandă) din cursul anului, 52 de televiziuni au înregistrat audiențe mai mici de 10.000 de telespectatori dintr-un total de 79 de stații.

Cele 52 de televiziuni au totalizat o cotă de piață (de vizionare) de 12,2% mai redusă de cota Pro TV (16,24%), dar mai mare decât cota Antenei 1 (10,97%).

17 televiziuni au avut ratinguri de sub 1.000 de persoane pe minut, conform măsurătorilor Kantar Media.