FacebookTwitterLinkedIn

În prima lună a toamnei, românii s-au întors în fața micilor ecrane și consumul liniar de televiziune (telecomandă) a crescut ușor față de luna precedentă. Cei mai mari câștigători sunt Antena 1 și Pro TV. În sondajul din septembrie a intrat televiziunea de știri TVR Info și a reintrat TVR 3. Audiențele acestora sunt modeste.

Televiziunea TVR Info, relansată pe 22 iunie de Societatea Română de Televiziune (SRTV), a înregistrat, în septembrie, o medie de 4.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), conform măsurătorilor companiei Kantar Media. Este prima lună în care TVR Info figurează în sondajele TV. Televiziunea de știri ocupă locul 61 în topul audienței naționale din 81 de televiziuni.

Este prematur să ne pronunțăm dacă TVR Info este un jucător demn de luat în seamă pe nișa știrilor TV după abia trei luni de emisie. Următoarele luni ale sezonului rece, când consumul general de televiziune va crește, vor arăta dacă TVR Info este în stare să atragă audiență.

O altă apariție în sondajul din septembrie este TVR 3, al cărui director este Tudor Barbu (fost realizator la B1 TV, OTV și rătăcit o vreme prin politică). TVR 3 avut la nivel național o medie de 3.000 de telespectatori pe minut (toată ziua). Audiența generală este dezamăgitoare pentru că TVR 3 activează de mai multă vreme pe piața TV și încă n-a reușit să se așeze în preferințele telespectatorilor. Ocupă locul 67 în topul național al audienței.

În prezent, Societatea Română de Televiziune (SRTV) figurează cu patru televiziuni în sistemul național de măsurare a audienței: TVR 1, TVR 2, TVR Info și TVR 3. Acestea au deținut, în septembrie, o cotă cumulată de piață de 3,23%. Adică, 3,23% dintre persoanele care s-au uitat la televizor (pe telecomandă) în cursul lunii septembrie au urmărit unul dintre cele patru programe ale SRTV. Cota cumulată a acestora este mai mică decât cea a televiziuni de știri Antena 3 CNN (5,04%).

Antena 1 și Pro TV au câștigat cei mai mulți telespectatori în prima lună de toamnă comparativ cu luna august: 88.000, respectiv 38.000.

Antena 3, care și-a luat o pălărie nouă, Antena 3 CNN, pe 27 septembrie 2022, a pierdut 14.000 de persoane față de luna august.

Alte televiziuni care au suferit pierderi de audiență față de august: România TV (-13.000), Happy Channel (-3.000), DigiSport 1 (-6.000) și TVR 2 (-4.000).

Televiziuni care au câștigat audiență comparativ cu luna precedentă: Kanal D (8.000), Digi 24 (14.000), Antena Stars (14.000), Prima TV (5.000), Realitatea Plus (3.000), TVR 1 (2.000) și Național TV (5.000).