FacebookTwitterLinkedIn

Începând din ianuarie 2020, sistemul de măsurare a audiențelor TV în România a intrat într-o nouă fază, prin reînnoirea mandatului companie Kantar Media, sub egida ARMADATA SRL, până în anul 2023. Mandatul a fost câștigat în urma unei licitații organizate conform legii audiovizualului de CNA.

Principala noutate a sistemului este creșterea eșantionului instalat reprezentativ de la 1.320 la 1.430 de gospodării. De asemenea, eșantionul raportat zilnic crește de la cel puțin 1.200 de gospodării la cel puțin 1.300 de gospodării. Majorarea numărului de gospodării studiate conduce la îmbunătățirea acurateții valorilor estimate, la o mai bună reprezentare a demograficelor și la posibilitatea de analiză mai detaliată a vizionării.

Kantar Media utilizează tehnologia PeopleMeter Seria 5000 și tehnica de recunoaștere a canalului Enhanced Audio Matching System (EAMs), capabile să măsoare canale TV indiferent de modul în care acestea sunt recepționate în gospodării.

Important: Sondajele Kantar Media sunt cercetări de tip cantitativ, care oferă estimări cu privire la numărul de telespectatori ai unui program TV. Sondajele nu dau informații cu privire la rațiunile pentru care telespectatorii vizionează sau nu un program TV.

În ianuarie 2020, audiența Pro TV a crescut la nivel național cu 10.000 de persoane față de decembrie 2019. Pro TV conduce autoritar topul audienței, cu un rating mediu de 739.000 de persoane pe minut (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media.

Pe locul secund se află Antena 1, cu o medie de 585.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), în scădere cu 23.000 de telespectatori față de luna precedentă. Este cea mai mare scădere de audiență de pe piața TV.

Național TV este a doua stație care a pierdut audiență la nivel național față de decembrie 2019: 4.000 de persoane. Televiziunea publică TVR 1 și-a menținut ratingul general din decembrie: 95.000 de persoane pe minut (toată ziua).

Kanal D, care ocupă locul trei în topul național, a înregistrat cea mai mare creștere de audiență: 63.000 de persoane. Unul dintre „motoarele” care a condus la această majorare este programul „Survivor România”.

Alte televiziuni care au obținut creșteri de audiență față de decembrie 2019: România TV (24.000), Antena 3 (11.000), Prima TV (1.000), Antena Stars (10.000), TVR 2 (6.000), Pro Cinema (9.000), B1TV (6.000), Digi 24 (8.000), Boomerang (2.000) și Pro 2 (5.000).