FacebookTwitterLinkedIn

Volumul de audiență obținut de reclamele comandate de cele mai mari lanțuri de supermarketuri și hipermarketuri a crescut, în 2022, cu 10,7% față de anul precedent.

Anul trecut, campaniile de promovare derulate de principalii 10 operatori de supermarketuri și hipermarketuri pe piața TV au acumulat 221.190 GRP’30 pe targetul comercial All 21 – 54 de ani, ABCD Național, conform monitorizărilor Kantar Media.

Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte.

GRP-ul este „moneda” unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV. Un GRP’30 pe targetul comercial All 21 – 54 de ani ABCD Național reprezintă 65.000 de telespectatori.

Volumul este mai mare cu 10,7% față de 2021 și reprezintă 9,4% din totalul audienței pe care piața TV (83 de televiziuni) a livrat-o clienților publicitari în cursul anului 2022. Este a doua cotă de piață ca mărime după cea obținută de companiile din domeniul farmaceutic (28,4%).

Dintre cei 10 operatori din domeniul retail, trei și-au diminuat volumul de audiență TV față de 2021: Lidl (-10,6%), Penny. (-10%) și Auchan (-18%).

Carrefour și-a menținut volumul de audiență din anul precedent (scădere de 0,5%).

Cea mai mare creștere de audiență pe targetul analizat a realizată-o Profi România: 123%.

De asemenea, Selgros Cash & Carry a înregistrat o majorare a volumul de audiență de 90%.

Liderul nișei a rămas Kaufland, cu un volum de 45.257 GRP’30 All 21 – 54 de ani, ABCD Național, în creștere cu 11,8% față de 2021.

Volumele de audiență obținute de campaniile de promovare TV comandate de Mega Image și Metro Cash&Carry au fost mai mari cu 17,5%, respectiv 20,3%. Hipermarketul Cora a avut o majorare de 2%.

Precizare: În această analiză s-a folosit targetul de populație Național 21 – 54 de ani, grade ESOMAR ABCD, pentru că, în 2022, mai multe televiziuni au renunțat la vânzarea pe targetul comercial tradițional: 18 – 49 ani, urban.