Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul companiilor farmaceutice și de retail de medicamente cu cele mai mari audiențe pentru reclamele TV în perioada ianuarie – iunie 2019

În prima jumătate a acestui an, volumul de audiență obținut de reclamele TV pentru medicamente (OTC - Over the Counter), suplimente alimentare și alte produse din domeniu farmaceutic a fost mai mare cu 1,6% față de aceeași perioadă a anului trecut.
medicamente

UPDATE 1: Topul a fost completat cu firma HIMALAYA al cărui volum de audiență pentru reclamele difuzate este de 1.234 GRP’30 pe targetul comercial, în primul semestru al acestui an, în creștere cu 281% față de aceeași perioadă a anului trecut.

(articol inițial)

În primele șase luni ale acestui an, 29 de companii din domeniul farmaceutic (producție, distribuție și retail), monitorizate de „Forbes România”, au comandat reclame care au acumulat un volum de audiență de 221.035 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani).

Volumul este mai mare cu 1,6% față de prima jumătate a anului trecut.

Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.

Audiența totală obținută de cele 29 de companii reprezintă 20,4% din volumul total de audiență obținut de clienții publicitari pe televiziune. Este cea mai mare cotă de piață deținută de un sector de activitate în publicitatea TV, peste cotele obținute de companiile de comunicații, retail sau de produse de îngrijire personală.

Compania Zdrovit România, distribuitor de suplimente alimentare, medicamente OTC și cosmetice, se află pe primul loc în topul domeniului farmaceutic, cu un volum de 61.580 GRP’30 target comercial, în scădere cu 4,7% față a aceeași perioadă a anului trecut.

La mare distanță de Zdrovit, se află companiile Sanofi-Aventis, 22.319 cu GRP’30 target comercial (creștere de 49%) și GlaxoSmithKline, cu 21.085 GRP’30 target comercial (creștere de 3,8%).

Compania Reckitt Benckiser are în portofoliul său medicamentele Nurofen și Strepsils (OTC), dar și brandurile Cillit Bang, Calgon și Vanish. Monitorizarea „Forbes România” nu indică diferențiat (pe branduri) consumul de publicitate pe Nurofen și Strepsils. Pentru toate brandurile sale, Reckitt Benckiser a obținut un volum de audiență de 34.724 GRP’30 pe targetul comercial, ocupând locul 3 în topul general al consumatorilor de publicitate TV (creștere de 7,3%).

Printre companiile care și-au crescut consumul de publicitate TV comparativ cu semestrul I 2018 se numără: Naturpharma Products (26%), Walmark (18,2%), Sandoz (1,7%), Bayer (14,1%), Omega Phrama (56,8%), Sensiblu (21,1%), Queisser Pharma (4%), Wyeth (19,6%), Sanience (27%), Farmaciile Dona (35,3%) și Ozone (22,1%).

Printre firmele care și-au redus consumul față de aceeași perioadă a anului 2018 se numără: Terapia (-2,6%), Biofarm (-16,2%), Johnson & Johnson (-40,4%), Catena (-9,5%), Angelini Pharmaceuticals (-1,4%), Berlin-Chemie (-15,7%) și Boiron (-21,1%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii