Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul companiilor farmaceutice și de retail de medicamente cu cele mai mari audiențe pentru reclamele TV în anul 2019

În 2019, volumul de audiență obținut de reclamele TV pentru medicamente (OTC - Over the Counter), suplimente alimentare și alte produse din domeniu farmaceutic a crescut cu 1,4% față de anul precedent.
 aboneaza-te
medicamente_farma.jpg

Anul trecut, 30 de companii din domeniul farmaceutic (producție, distribuție și retail), monitorizate de „Forbes România”, au comandat reclame care au acumulat un volum de audiență de 422.418 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani).

Bugetul este mai mare cu 1,4% față de cel înregistrat în 2018.

Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.

Audiența totală obținută de cele 30 de companii reprezintă 19,4% din volumul total de audiență obținut de clienții publicitari pe televiziune. Este cea mai mare cotă de piață deținută de un sector de activitate în publicitatea TV.

Zdrovit România, distribuitor de suplimente alimentare, medicamente OTC și cosmetice, se află pe primul loc în topul domeniului farmaceutic, cu un volum de 109.960 GRP’30 target comercial, în scădere cu 1,6% față anul 2018.

La mare distanță de Zdrovit, se află companiile Sanofi-Aventis, cu 40.019 GRP’30 target comercial (creștere de 9%) și GlaxoSmithKline, cu 37.745 GRP’30 target comercial (scădere de 8,5%).

Compania Reckitt Benckiser are în portofoliul său medicamentele Nurofen și Strepsils (OTC), dar și brandurile Cillit Bang, Calgon și Vanish. Monitorizarea „Forbes România” nu indică diferențiat (pe branduri) consumul de publicitate pe Nurofen și Strepsils. Pentru toate brandurile sale, Reckitt Benckiser a obținut un volum de audiență de 68.983 GRP’30 pe targetul comercial, ocupând locul 3 în topul general al consumatorilor de publicitate TV (creștere de 17,5%).

Printre companiile care și-au crescut consumul de publicitate TV comparativ cu anul 2018 se numără: Naturpharma Products (54,7%), Sandoz (10,7%), Omega Pharma (45,5%), Bayer (12,1%), Sensiblu (7,6%), Queisser Pharma (21,5%), SIEPCOFAR – Farmaciile Dona (3,3%), Himalaya Company (119,2%) și Mylan (100%).

Printre firmele care și-au redus consumul față de 2018 se numără: Biofarm (-3,6%), Terapia (-2,8%), Catena (-5,3%), Johnson & Johnson (-38,4%), Walmark (-5,8%), Angelini Pharmaceuticals (-12,6%), Boiron (-8,2%), Sun Wave Pharma (-18%), Help Net (-12,6%) și Sanience (-23,7%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii