FacebookTwitterLinkedIn

Zdrovit România, distribuitorul de medicamente și suplimente alimentare care deține, printre altele, mărcile Supramax, Bilomag, Lacalut, Anticârcel și Maximag, este cel mai mare investitor în publicitatea TV din România. Reclamele comandate de Zdrovit au acumulat 111.762 GRP’30 pe targetul comercial, în scădere 10% față de anul precedent.

Clienții de publicitate cumpără de la televiziuni punctele de audiență (Gross Rating Points – GRP) pe care reclamele comandate le-au înregistrat la difuzare pe diferite prețuri stabilite prin negocieri (Cost per Point – CPP).

La mare distanță de Zdrovit se află compania Ferrero, cu un volum de audiență de 72.976 GRP’30 pe targetul comercial, mai mic cu 1,7% față de 2017.

De altfel, următoarele patru multinaționale în topul celor mai mari investitori au înregistrat scăderi ale volumelor de audiență pe targetul comercial: Procter & Gamble (-26,2%), Orange (-13,1%), Unilever (-2,3%), Reckitt Benckiser (-6,2%). Ținând cont că prețurile de publicitate au crescut pe piața TV, în cursul anului 2018, este posibil ca aceste companii să fi cumpărat cu aceleași bugete din 2017 volume mai reduse de audiență.

Totuși, producătorii de medicamente s-au simțit foarte bine pe micile ecrane, în anul abia încheiat: GlaxoSmithKline (creștere de 7,3%), Sanofi-Aventis (35,7%), Biofarm (29,8%), Sandoz (8%), Berlin-Chemie (2,6%) și Naturpharma Product (26%).

Alte companii care și-au crescut volumele de audiență comparativ cu 2017: L’Oreal (8,2%), Coca-Coca Company (6,3%), Dante International, (12,2%), Henkel (45,3%), Altex (4,2%), Kaufland (52,2%), McDonald’s (4,8%).

Companii cu bugete de audiență mai mici față de anul 2017: Vodafone (-15,8%), Telekom (-25,6%), Beiersdorf (-4,9%), Nestle (-5,4%), Heineken (-2,4%), Lidl (-3,5%), Ficosota (-4,2%) și Johnson & Johnson (-23,3%).