Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul bugetelor de publicitate investite de supermarketuri și hipermarketuri în televiziune – anul 2019

Cele opt rețele de supermarketuri, hipermarketuri și magazine cash&carry, monitorizate de „Forbes România”, au obținut, în 2019, un volum de audiență pentru reclamele difuzate cu 4,1% mai mare față de anul precedent.
 aboneaza-te
supermarket (1)

© Vadymvdrobot | Dreamstime.com

Anul trecut, rețeaua de supermarketuri Kaufland și lanțul de magazine de discount Lidl au acumulat volume de puncte de audiență pentru reclamele difuzate foarte apropiate: 28.990, respectiv 28.937 GRP’30 pe targetul comercial, de parcă s-ar fi vorbit între ele… Lăsând gluma la o parte, să amintim că Lidl și Kaufland au același patron neamț, grupul Schwarz, controlat de miliardarul Dieter Schwarz.

Expunerea pe televiziune a reclamelor Kaufland a crescut cu 32,5%, în timp ce Lidl și-a majorat bugetul de audiență cu 6,3%.

Alți jucători care și-au crescut volumele de audiență TV față de anul 2018: Carrefour (22,3%), Profi (24,3%) și Mega Image (6,2%).

Companii care și-au redus bugetele de audiență: REWE (-16,4%), care operează discounterul Penny Market, Metro Cash&Carry (-23%) și Selgros Cash&Carry (-46%).

Cele opt companii au acumulat în total 125.996 GRP’30 pe targetul comercial, în creștere cu 4,1% față de anul 2018, reprezentând 5,8% din volumul total de audiență livrată de piața TV în 2019.

Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii