FacebookTwitterLinkedIn

© Vadymvdrobot | Dreamstime.com

Anul trecut, rețeaua de supermarketuri Kaufland și lanțul de magazine de discount Lidl au acumulat volume de puncte de audiență pentru reclamele difuzate foarte apropiate: 28.990, respectiv 28.937 GRP’30 pe targetul comercial, de parcă s-ar fi vorbit între ele… Lăsând gluma la o parte, să amintim că Lidl și Kaufland au același patron neamț, grupul Schwarz, controlat de miliardarul Dieter Schwarz.

Expunerea pe televiziune a reclamelor Kaufland a crescut cu 32,5%, în timp ce Lidl și-a majorat bugetul de audiență cu 6,3%.

Alți jucători care și-au crescut volumele de audiență TV față de anul 2018: Carrefour (22,3%), Profi (24,3%) și Mega Image (6,2%).

Companii care și-au redus bugetele de audiență: REWE (-16,4%), care operează discounterul Penny Market, Metro Cash&Carry (-23%) și Selgros Cash&Carry (-46%).

Cele opt companii au acumulat în total 125.996 GRP’30 pe targetul comercial, în creștere cu 4,1% față de anul 2018, reprezentând 5,8% din volumul total de audiență livrată de piața TV în 2019.

Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.