
Reclamele comandate pe televiziune de cei patru mari jucători pe piața berii din România au acumulat, în 2019, un volum de audiență de 71.119 puncte de audiență (GRP’30) pe targetul comercial, în scădere cu 20,4% față de anul precedent. Acest buget reprezintă 3,3% din totalul de audiență consumat de clienții publicitari pe televiziune, în 2019.
Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.
Heineken România, companie care deține printre altele brandurile de bere Heineken, Ciuc, Golden Brau, Silva, Bucegi și Neumarkt, a obținut 29.321 GRP’30 pe targetul comercial, în scădere cu 9,5% față de 2018.
Bergenbier S.A. este al doilea mare consumator de publicitate TV, dar volumul său de audiență, 18.820 GRP’30 pe targetul comercial, s-a micșorat cu 32,5% față de anul precedent. Bergenbier S.A. operează printre altele mărcile de bere Bergenbier, Noroc, Staropramen și Stella Artois.
Ursus Breweries și-a redus bugetul de audiență cu 17,3% față de 2018, acumulând 15.515 GRP’30 pe targetul comercial. Compania deține printre altele brandurile Ursus, Timișoreana, Ciucaș, Peroni și Grolsch.
Campaniile de publicitate TV ale producătorului United Romanian Breweries Bereprod (URBB) au acumulat în 2019 un volum de audiență de 7.463 GRP’30 pe targetul comercial, în scădere cu 27,6% față de 2018. Printre mărcile din portofoliul URBB se numărăr: Tuborg, Holsten, Carlsberg, Skol și Guinness.
La consumul de publicitate TV al celor patru jucători amintiți mai sus se adaugă și bugetul companiei Romaqua Group Borsec, care deține brandurile de bere Albacher și Dorfer. Monitorizarea „Forbes România” nu arată consumul de GRP-uri pentru aceste două branduri de bere. Dar se poate preciza că pentru toate brandurile deținute de Romaqua Group Borsec (apă minerală, bere, băuturi răcoritoare) s-au consumat 3.781 GRP’30 pe targetul comercial, în creștere cu 38% față de 2018.