FacebookTwitterLinkedIn

„Forbes România” a monitorizat 48 de firme care furnizează servicii de creație publicitară și strategie de marketing, unele dintre acestea având și componenta de media și comunicare digitală.

Conform bilanțurilor financiare apărute recent la Ministerul Finanțelor Publice, prelucrate de „Forbes România” la cursul mediu BNR de 4,74 lei/euro, a rezultat o cifră de afaceri totală de 131,8 milioane de euro, în scădere cu 2,2% față de anului 2018.

Profitul net cumulat a fost de 8.685.440 euro, mai mic cu 5,6% față de anul precedent.

Rata profitului pentru piața agențiilor de publicitate din 21019 a fost de 6,6%.

În topul celor 48 de companii monitorizate, doar șase au raportat pierderi la finalul anului 2019. Primele 18 agenții din top, în funcție de cifra de afaceri, au înregistrat profituri. Totuși, multe agenții în prima jumătate a topului au suferit scăderi ale cifrelor de afaceri.

Firma Lion Communication Services S.A., deținută în România de rețeaua internațională Publicis Groupe, a raportat o cifră de afaceri de 30,4 milioane de euro, la nivelul anului 2018 (o scădere ușoară de 1%). Profitul net s-a ridicat la 1,16 milioane de euro, față de 1,01 milioane de euro în anul 2018.

Lion Communication Services S.A. operează mai multe entități din domeniul comunicării, care nu au personalitate juridică: Publicis, Leo Burnett, Saatchi&Saatchi+The Geeks, MSL The Practice (PR) și toate diviziile lor. Toate activitățile și raportările acestor divizii se fac pe firma Lion Communication Services S.A.

În top nu a fost inclusă agenția full-service B.V. McCann-Erickson, aceasta figurând în topul agențiilor de media 2019, pentru că divizia de creație McCann/Creative Services (fără personalitate juridică) are o pondere mai redusă în cifra de afaceri decât divizia de media Universal McCann (fără personalitate juridică).

Agenția Centrade Integrated (cu un business de peste 70% în marketingul digital) va fi inclusă în topul agențiilor de comunicare digitală.

În topul actual, se constată creșterea cifrei de afaceri a agenției Ogilvy&Mather Advertising cu 50%, cea mai mare majorare procentuală de pe această piață. Cifra de afaceri a agenției Ogilvy, parte a Ogilvy Group România, a fost de 11,5 milioane de euro.

A treia agenție în top, Mercury 360 Communications, a înregistrat o crește a cifrei de afaceri de 10,4%, ajungând la 9,99 milioane de euro.

Printre agențiile care au înregistrat creșteri ale cifrelor de afaceri față de anul 2018 se numără: FCB Bucharest (18,9%), Godmother (36,7%), Tonica Group (18%), Tempo Advertising (3,1%), DDB Advertising (24,4%), Brands Talk Communication (36,6%), Jazz Communication (4%) și Propaganda Marketing Resource (4,3%).

Agenții care au suferit scăderi ale cifrelor de afaceri față de 2018: Geometry Global România (-26%), Propaganda Creative Services (-11%), Cohn&Jansen Advertising (-13,7%), Mullen Lowe (-2,3%), GAV (-25,7%), Vitrina Advertising (-9,8%), Friends TBWA (-41%), GMP Advertising (-28,4%), 23 Communications Ideas (-13,8%), Papaya Advertising (-35,6%), Headvertising (-11,7%) și Hello Communication (-14%).