Tesla și-a oprit majoritatea producției de la fabrica din Shanghai din cauza problemelor cu securizarea componentelor pentru vehiculele electrice.
Vânzările în China ale producătorului de mașini electrice au căzut deja cu 98% în aprilie față de luna anterioară, potrivit China Passenger Car Association (CPCA) – rezultat imediat vizibil al celor 19 carantine recente pe care statul chinez le-a impus în ultima perioadă.
Shanghai se află în cea de-a șasea săptămână de carantină totală, ceea ce a pus la grea încercare posibilitățile producătorilor de a-și continua activitatea, pentru că nici oamenii și nici materialele nu au putut fi mobile.
Tesla a anunțat ieri că planifică să producă mai puțin de 200 de mașini la fabrica sa din Shanghai, potrivit Reuters, cu mult sub 1.200 de mașini produse pe zi, numărul de unități produse pe 19 aprilie.
După redeschiderea fabricii de după carantină, aceasta a produs 10.757 de autovehicule până la finalul lunii aprilie și a vândut 1.512 dintre acestea, a spus CPCA. Prin comparație, în martie Tesla a vândut 65.814 de mașini și a atins cel mai de jos nivel al vânzărilor lunare din aprilie 2020 încoace, la patru luni după ce fabrica a început livrarea mașinilor produse în China.
Testa nu a exportat nici un Model 3s și Model Ys produse la fabrica din Shanghai în luna aprilie. Două surse familiare cu operațiunile Tesla au spus recent că fabrica din Shanghai a suspendat producția luni, în urma dificultăților furnizării de părți componente.
Compania plănuia să crească producția pe zi la 2,600 începând nu mai târziu de săptămâna viitoare.
Vânzările totale de autovehicule în China, cea mai mare piață auto, au scăzut cu aproape 36% în aprilie, comparat cu anul trecut, a declarat CPCA. Cu toate acestea, vânzările de baterii electrice și de modele hibrid plug-in – o categorie mult-țintită de China – au crescut cu mai mult de 50%, ajutate cu precădere de performanțele bune ale mărcilor BYD și SAIC-GM-Wuling.