FacebookTwitterLinkedIn

Din cele 79 de televiziuni monitorizate de compania Kantar Media, jumătate dintre acestea (39) au înregistrat audiențe generale mai mici de 10.000 de telespectatori pe minut la nivel național, în luna iulie. Cam cât populația orașului Hârșova (județul Constanța) sau Titu (județul Dâmbovița).

Topul celor 39 de televiziuni cu audiențe de sub 10.000 de telespectatori este format în majoritate covârșitoare din televiziuni de nișă (filme, sport, pentru copii, muzicale, de documentare). În coada clasamentului se află televiziunile generaliste Metropola TV (1.000 de telespectatori pe minut), A7 TV (1.000) și Canal 33 (sub 1.000 de persoane).

Cota de piață a celor 39 de televiziuni la nivel național, în luna iulie, a fost de 5,35%, apropiată de cota televiziunii de știri Antena 3 (5,77%). Asta înseamnă că doar 5,35% dintre românii care s-au uitat la televizor (pe telecomandă), în cursul lunii iulie, au urmărit una dintre cele 39 de televiziuni.

Într-adevăr, iulie este o lună de vacanțe și concedii, consumul de televiziune liniară (pe telecomandă) atingând cote minime, dar chiar și în aceste condiții, ratingurile televiziunilor de nișă nu scad atât de tare precum cele ale marilor televiziuni generaliste (Pro TV, Antena 1, Kanal D).

Aceste televiziuni cu ratinguri foarte mici își mențin public fidel în cursul unui an întreg, variațiile de audiență fiind rare și foarte reduse.

În iulie 2022, au fost cinci televiziuni care au avut 1.000 de telespectatori pe minut (toată ziua): H!t Music, E! Entertainment, A7 TV, Metropola TV și NCN.

Alte trei televiziuni au obținut sub 1.000 de persoane: Rock TV, Orange Sport 3 și Canal 33.