
Anul trecut, ratingurilor principalelor televiziuni au suferit scăderi semnificative. Consumul de televiziune liniară (pe telecomandă) a fost afectat de eliminarea restricțiilor pandemice, de procesul de emigrare al românilor și de concurența internetului.
Pro TV a înregistrat în cursul anului 2022 o audiență medie de 635.562 telespectatori pe minut, la nivel național, conform măsurătorilor Kantar Media. Audiența este mai redusă cu 29.186 de telespectatori față de 2021 (scădere procentuală de 4,4%).
Antena 1, a doua stație în topul audienței naționale a coborât de la un rating mediu de 525.475 de telespectatori pe minut în 2021 la o medie de 432.491 de persoane. Pierderea s-a ridicat la 92.984 de telespectatori, reprezentând un declin de 21,4%.
O scădere importantă a înregistrat și Kanal D, a treia televiziune de pe piața TV, care a avut o medie de 360.688 de telespectatori pe minut, mai puțin cu 86.526 față de 2021 (scădere de -19,3%).
O posibilă explicație pentru aceste scăderi constă în faptul că 2022 a fost primul an fără restricții pandemice, așa încât a crescut mobilitatea românilor care n-au mai stat lipiți de micile ecrane.
Și principalele televiziuni de știri au înregistrat pierderi de audiență. România TV a pierdut 35.770 de telespectatori față de 2021 (-12,6%), dar și-a păstrat a patra poziție în topul audienței naționale cu un rating de 247.456 de telespectatori pe minut.
Antena 3 CNN a pierdut 4.526 de telespectatori la nivel național, o pierdere minoră pentru ratingul său de 193.230 de telespectatori pe minut.
Primele cinci televiziuni din fruntea topului – Pro TV, Antena 1, Kanal D, România TV și Antena 3 CNN, care controlează sondajele TV din România de mai bine de 10 ani, au avut o cotă cumulată de piață de 54,7% din 116 televiziuni monitorizatede Kantar Media. Cota de piață este mai mică cu 2,2 puncte procentuale față de cea din 2021.
În schimb, Digi24, a treia televiziune de pe nișa știrilor, a câștigat 5.295 de persoane față de 2021, având un rating de 69.503 de telespectatori pe minut.
Televiziunile de știri Realitatea Plus și B1 TV au avut mișcări diferite. Realitatea TV a câștigat doar 1.877 de telespectatori, în timp ce B1 TV a pierdut 6.237 de persoane.
Televiziunea publică TVR 1 a avut un rating de 71.262 de telespectatori pe minut, în scădere cu 4.341 de persoane față de 2021 (-5,7%)). Televiziunea publică ocupă locul 8 în topul general, imediat după Happy Channel și Antena Stars. Cele două televiziuni ale Intact Media Group se pot lăuda cu cele mai mari creșteri de audiență față de 2021: +11.102 pentru Happy Channel și +15.894 de persoane pentru televiziunea tabloidă Antena Stars.
Prima TV, televiziune deținută de Clever Group, a pierdut 3.428 de telespectatori față de 2021, ocupând locul 12 în top cu o medie de 60.702 de persoane pe minut (-5,3%).
Cele cinci televiziuni ale grupului Intact Media Group, controlat de familia lui Dan Voiculescu, au avut o cotă de piață (de vizionare) de 23,2%, în timp ce grupul rival Pro TV (cinci televiziune) a avut un market share de 21,8%.
Grupul DIGI a avut o cotă de piață de 4,8% și Societatea Română de Televiziune (TVR1, TVR2, TVR3 și TVR Info) a obținut o cotă de 3,6%.
Indicii de audiență au fost preluați din raportul Kantar Media înaintat către CNA pentru stabilirea listei must-carry 2023.