Cautare




, Contributor

Lifestyle |
|

Swarovski își pierde strălucirea?

Apreciat în lumea întreagă pentru bijuteriile din cristal, dar cu afaceri în scădere, brandul Swarovski a ajuns la o răscruce, acționarii nereușind să se pună de acord în privința redimensionării business-ului și a repoziționării acestuia.  
124648006_10157624562227647_8767509288123729916_o

Cristalele Swarovski au fost purtate de celebrități de la Marylin Monroe la Beyonce și au fost folosite de designeri precum Christian Dior, dar Robert Buchbauer, CEO-ul Swarovski, consideră că brandul își pierde din strălucire în rândul clienților business. Cristalele produse de competitori în China sunt la fel de strălucitoare și costă mult mai puțin. La aceasta s-a adăugat scăderea dramatică a vânzărilor în timpul pandemiei. Veniturile companiei sunt estimate pentru anul acesta la 1,9 miliarde de dolari, o scădere cu 30% față de anul trecut.

Buchbauer vrea ca Swarovski să devină un brand exclusivist, producând cristale mai puține, mai mari și mai colorate, care pot fi vândute la prețuri mai mari. Produse precum trusele de manichiură sau carcasele de telefon decorate cu cristale au conferit brandului popularitate, dar nu și-ar mai găsi locul în oferta viitoare. De asemenea, 750 dintre cele 3000 de magazine ar urma să fie închise și 6.000 din cei 29.000 de angajați ai companiei vor fi concediați. 1200 au plecat deja anul trecut de la sediul central din Wattens, Austria, și vor fi urmați de încă 600 anul acesta.

Însă nu toți membrii familiei Swarovski agreează acest plan. Unii consideră că, dacă clienții aleg deja competitorii mai ieftini, nu vor fi atrași de produse cu prețuri mai mari. Paul Swarovski, acționar și fost membru în consiliul de administrație, vrea să oprească planurile lui Buchbauer înainte să fie prea târziu. El este susținut de Nadja Swarovski, unul din cei trei componenți ai consiliului, și de alți doi membri ai familiei.

Înființat acum 125 de ani, Swarovski este unul dintre puținele business-uri deținute în întregime de familia care le-a fondat. Forma prezentă de organizare funcționează pentru manufacturile de mici dimensiuni, dar nu și pentru o operațiune internațională care rulează venituri de miliarde de euro. Buchbauer, care a devenit primul CEO Swarovski începând cu aprilie 2020, a primit acceptul unei părți a acționarilor de a transforma compania într-un holding. Însă Nadja, Paul Swarovski și alți acționari care dețin aproximativ 20% din portofoliu s-au opus acestui plan, spunând că procentul pe care îl dețin în companie le dă dreptul la veto. Aceștia au depus o solicitare de arbitraj, sperând că Buchbauer va fi demis și proiectul său de restructurare abandonat.

În timp ce membrii familiei Swarovski au postat pe rețelele de socializare fotografii din vacanțele pe care le-au petrecut în stațiuni de lux, atmosfera este sumbră la cartierul general din Wattens, localitate vizitată anual de 650.000 de turiști și ale cărei venituri depind de această activitate. Swarovski este singurul mare angajator din zonă, iar cei concediați au șanse minime de a-și găsi un nou loc de muncă. Iar planurile lui Buchbauer de a face din Swarovski un brand de lux accesibil nu sunt văzute cu ochi buni: „Cei bogați nu au nevoie de cristalele noastre Swarovski”, spune una dintre reprezentantele sindicatului, citată de AFP. „Ei își pot cumpăra diamante.”

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii