Dacă în alți ani tema principală a PROIECTULUI EDITORIAL SPECIAL AL FORBES ROMÂNIA viza obiceiurile și destinațiile de vacanță, anul acesta i-am provocat pe cei mai importanți manageri și antreprenori să răspundă unui scurt chestionar într-un moment complicat din punct de vedere economic și social, deși pentru cei mai mulți dintre noi ar fi trebuit să fie o așteptată revenire la (noua) normalitate.
Va intra afacerea Dvs. în vacanță în această perioadă? Sau nu mai este vremea de „vacanțe” în contextul geopolitic, economic și social în care ne aflăm?
Abia în luna august a anului trecut am lansat Fairo, aplicația financiară pentru freelanceri, pe piața din România. De la lansare și până acum, am adăugat în aplicație o mulțime de funcționalități gândite să simplifice task-urile administrative și financiare pentru freelanceri. De exemplu, crearea și trimiterea de facturi în 60 de secunde, calcularea impozitelor pe care le au de plătit sau monitorizarea și sortarea tranzacțiilor firmei direct de pe telefon.
Nu plănuim să reducem eforturile noastre în dezvoltarea de noi funcționalități și în creșterea bazei de date de clienți Fairo pe parcursul verii. Dimpotrivă, echipa Fairo e concentrată pe lansarea altor funcționalități care-i vor ajuta pe freelanceri să se pregătească pentru următorul sezon fiscal.
Cele mai întâlnite teme în discuțiile pe care redactorii Forbes România le-au avut de-a lungul acestui an au vizat creșterea inflației, războiul din Ucraina, pandemia, problemele din lanțurile de aprovizionare, lipsa forței de muncă, creșterea explozivă a prețurilor la utilități. Care sunt preocupările Dvs. în următoarea perioadă?
Războiul din Ucraina ne-a afectat în mod semnificativ. Ucraina a fost prima țară în care am lansat Fairo și o mare parte a echipei noastre provine din această țară.
În acest context extrem de complicat și instabil, avantajele noastre au fost modul de abordare și agilitatea specifice unui start-up, care lucrează în mod obișnuit cu necunoscute, modificări și redefiniri din mers ale planurilor de business. Am rămas alături de echipa noastră din Ucraina, iar preocuparea noastră principală acum este redefinirea dinamicii întregii echipe pentru asigurarea stabilității și evoluției produsului nostru.
Sperăm la un climat mai pașnic în lume, în general, și la mai multă toleranță și empatie.
Ce vă îngrijorează, pentru perioada următoare, în domeniul/sectorul în care activați?
Probabil că, la fel ca toți actorii din mediul de business, suntem preocupați de contextul economic care, conform predicțiilor de specialitate, se anunță a fi turbulent.
Mai mult decât atât, se știe că domeniul în care activăm cu Fairo, acela al tehnologiei și dezvoltării de aplicații, e caracterizat de o competitivitate acerbă. Acest lucru ne obligă să ne concentrăm în permanență pe inovație și pe menținerea la un nivel ridicat a standardelor de calitate ale serviciilor pe care le oferim clienților noștri. Acesta nu este un aspect nou, ci unul definitoriu pentru activitatea noastră, care ne menține atenți, bine pregătiți și dinamici.
Cum arată planurile Dvs. de business pentru finalul acestui an? Dar pentru 2023?
Până la finalul acestui an, depunem eforturi pentru lansarea unei serii de noi funcționalități care-i vor ajuta pe freelanceri să-și gestioneze finanțele firmei și să se pregătească pentru noul sezon fiscal, de la generarea rapoartelor relevante pentru contabilitate, la oferirea de predicții în timp real ale impozitelor pe care trebuie să le plătească.
În 2023, plănuim să îmbogățim aplicația până în punctul în care vom deveni o soluție completă pentru gestionarea finanțelor și administrării afacerii freelancerilor. Asta implică lansarea de servicii de banking personalizate pentru nevoile freelancilor și oferirea unei conexiuni unitare între funcționalitățile de facturare, impozite, Contabilitate Smart și banking în cadrul aplicației Fairo. Și, de asemenea, sperăm să ne extindem activitățile pe noi piețe din Uniunea Europeană.