FacebookTwitterLinkedIn

Dacă în alți ani tema principală a PROIECTULUI EDITORIAL SPECIAL AL FORBES ROMÂNIA SUMMER PLANS viza obiceiurile și destinațiile de vacanță, anul acesta i-am provocat pe cei mai importanți manageri și antreprenori să răspundă unui scurt chestionar într-un moment complicat din punct de vedere economic și social, deși pentru cei mai mulți dintre noi ar fi trebuit să fie o așteptată revenire la (noua) normalitate.

Va intra afacerea Dvs. în vacanță în această perioadă? Sau nu mai este vremea de „vacanțe” în contextul geopolitic, economic și social în care ne aflăm?

Invazia Ucrainei a avut un impact profund din punct de vedere uman, economic și de business. Pentru lideri și pentru organizațiile lor, nu există o întoarcere la confortul și siguranța relativă din trecutul nu foarte îndepărtat. Războiul din Ucraina, la care se adaugă efectele pandemiei, a arătat clar că multe dintre certitudinile pe care liderii de afaceri s-au bazat mult timp nu mai există. Succesul ar putea depinde, în cele din urmă, de modul în care liderii se adaptează la cerințele acestui nou mediu. Mai mult ca oricând, determinarea lor va fi esențială.

Așadar, nu există timp pentru vacanțe, ci mai degrabă pentru a acționa. La baza oricărei schimbări se află o oportunitate. Este nevoie de o strategie câștigătoare, bazată pe informații obținute din analiza datelor și cu ajutorul inteligenței artificiale, care poate fi executată la scară, cu rapiditate și siguranță în întreaga companie. Noi, la Accenture, indiferent de domeniul de activitate și de localizare, cu ajutorul experților noștri, putem ajuta companiile să își modeleze viitorul pentru a crea valoare clar definită și măsurabilă. Creăm și inovăm împreună soluții care ajută companiile să se conecteze mai bine cu clienții, să îmbunătățească reziliența și să stimuleze creșterea durabilă.

Cele mai întâlnite teme în discuțiile pe care redactorii Forbes România le-au avut de-a lungul acestui an au vizat creșterea inflației, războiul din Ucraina, pandemia, problemele din lanțurile de aprovizionare, lipsa forței de muncă, creșterea explozivă a prețurilor la utilități. Care sunt preocupările Dvs. în următoarea perioadă?

Potrivit rapoartelor noastre, problemele legate de lanțurile de aprovizionare generate de pandemia COVID-19 și de invazia Rusiei în Ucraina ar putea duce la o pierdere de 920 de miliarde de euro la nivelul produsului intern brut (PIB) în întreaga zonă euro, până în 2023. Pierderea potențială echivalează cu 7,7% din PIB-ul zonei euro în 2023. Înainte de război, lipsa de aprovizionare cu materiale, problemele din logistică și presiunile inflaționiste destabilizau revenirea economică în Europa, iar cererea în creștere și stocarea preventivă au îngreunat lanțurile de aprovizionare. Invazia Rusiei în Ucraina a agravat situația. Spre exemplu, problema deficitului de semiconductori, care trebuia să se rezolve în a doua jumătate a anului 2022, se anticipează acum că va persista până în 2023. Un război prelungit ar putea duce la o pierdere suplimentară pentru PIB de până la 318 miliarde de euro în 2022 și de 602 miliarde de euro în 2023, în timp ce inflația ar putea ajunge la 7,8% în 2022, înainte de a scădea în 2023.

Atunci când se confruntă cu astfel de provocări neprevăzute, mulți lideri urmăresc să consolideze reziliența organizațiilor lor prin prioritizarea adaptabilității. Digitalizarea în viteză și în paralel, mai degrabă decât secvențial, pare esențială pentru multe companii. Indiferent de modul în care evoluează situația, organizațiilor pot lua în considerare adoptarea unor acțiuni simultane în jurul strategiei, sistemelor, lanțurilor de aprovizionare, oamenilor și a ecosistemelor.

Ce vă îngrijorează, pentru perioada următoare, în domeniul/sectorul în care activați?

Noi la Accenture, considerăm că firmele care vor fi lideri în următorul deceniu trebuie să valorifice cinci forțe. Iar scopul nostru este să ne ajutăm clienții să fie acești lideri și, în acest sens, să creăm următoarele valuri ale propriei noastre creșteri. Cele cinci forțe sunt: 1. Reinventarea totală a companiei, 2. Talentul, 3. Sustenabilitatea, 4. Metaversul și 5. Revoluția tehnologică în curs. Capacitatea de a valorifica aceste tehnologii va defini companiile de top. Există o veche zicală: „Cel mai bun mod de a prezice viitorul este să-l creezi”. Accenture are o formulă diferențiată și dovedită pentru a face exact acest lucru, pentru noi înșine și pentru clienții noștri.

Cum arată planurile Dvs. de business pentru finalul acestui an? Dar pentru 2023?

La nivel global, am câștigat o cotă de piață semnificativă în ultimii 3 ani prin valorificarea avantajelor noastre competitive – clienții, oamenii, serviciile, partenerii, investițiile și valoarea de 360 ​​de grade pe care o creăm. Lucrăm cu lideri din 13 grupuri industriale, inclusiv 89 de companii din Fortune Global 100. 98 dintre cei mai buni 100 de clienți ne sunt alături de peste 10 ani — apelând la noi, în mai multe cicluri, pentru a-i ajuta să devină următoarea cea mai bună versiune a lor. Veniturile pentru întregul an fiscal 2021 au fost de 50,5 miliarde dolari, comparativ cu 44,3 miliarde dolari pentru anul fiscal 2020, ceea ce reprezintă o creștere de 14%. Pentru anul fiscal 2022, ne așteptăm la o creștere a veniturilor de la 12% la 15%. Din martie 2020, am investit 7 miliarde de dolari în achiziții, comparativ cu 2,1 miliarde de dolari în cei doi ani anteriori. Ne așteptăm să investim încă 1,1 miliarde de dolari în acest an în cercetare și dezvoltare.

Brevetele reprezintă o măsură a investițiilor noastre în inovare. Avem 8,200 brevete aprobate și în curs de aprobare, fiind lideri în industria noastră. Suntem pe cale de a atinge paritatea de gen 50/50 până în 2025 și avem o viziune largă asupra diversității – inclusiv LGBTQ+, rasă/etnie și persoane cu dizabilități. Astăzi suntem mai puternici decât am fost vreodată în istoria noastră. Succesul nostru se bazează pe capacitatea noastră de a anticipa viitorul. Să nu uităm că acum un deceniu, în raportul nostru anual Tech Vision 2013, am fost primii care am declarat că „Fiecare afacere este o afacere digitală”. Am fost lideri în definirea pieței și am avut o rată de creștere anuală compusă de 10% în acest deceniu.