FacebookTwitterLinkedIn

Dacă în alți ani tema principală a PROIECTULUI EDITORIAL SPECIAL AL FORBES ROMÂNIA viza obiceiurile și destinațiile de vacanță, anul acesta i-am provocat pe cei mai importanți manageri și antreprenori să răspundă unui scurt chestionar într-un moment complicat din punct de vedere economic și social, deși pentru cei mai mulți dintre noi ar fi trebuit să fie o așteptată revenire la (noua) normalitate.

Va intra afacerea dvs. în vacanță în această perioadă? Sau nu mai este vremea de „vacanțe” în contextul geopolitic, economic și social în care ne aflăm?

Pentru noi, perioada verii nu este o perioadă propice pentru vacanță, deoarece în această perioadă crește dramatic numărul spargerilor. Din experiența noastră, cele mai vizate sunt locuințele personale, mai ales în perioada în care oamenii pleacă în concedii, dar și birourile, magazinele, restaurantele… se află pe lista obiectivelor cu risc. Ca atare, noi rămânem vigilenți și pe poziții!

Mai mult decât atât, numărul mare de evenimente la care asigurăm securitatea ne ține ocupați la maxim. Anul acesta, pe lângă portofoliul gestionat la nivel național, am fost solicitați de câteva firme organizatoare de evenimente să asigurăm pază mai multor concerte și în afara țării, iar în vara aceasta circa o sută de agenți își vor desfășura activitatea în Olanda.

Cele mai întâlnite teme în discuțiile pe care redactorii Forbes România le-au avut de-a lungul acestui an au vizat creșterea inflației, războiul din Ucraina, pandemia, problemele din lanțurile de aprovizionare, lipsa forței de muncă, creșterea explozivă a prețurilor la utilități. Care sunt preocupările dvs. în următoarea perioadă?

Bineînțeles că toate aceste schimbări ne afectează și pe noi. Din fericire, măsurile luate de noi în perioada pandemiei au făcut ca activitatea agențiilor și a personalului TESA să se desfășoare fără probleme, dar creșterea prețurilor generate de inflație ne-a afectat destul de tare. Lipsa de personal o resimțim mai puțin decât concurenții noștri de pe piața de securitate pentru simplu fapt că oamenii preferă stabilitatea. În cei 28 de ani de activitate, am reușit să oferim încrederea necesară atât oamenilor din companie, cât și a celor care se gândesc să colaboreze cu noi, unul din factori fiind acela că întotdeauna salariile și taxele/impozitele aferente au fost prioritatea noastră, indiferent de situația economică. În plus salariile tuturor angajaților noștri sunt plătite pe card bancar, ceea ce arată transparență din punct de vedere fiscal, lucru pe care noi l-am văzut destul de rar pe piața serviciilor de securitate. Este adevărat că plata integrală a impozitelor pe salarii ne dezavantajează major față de majoritatea firmelor concurente din punct de vedere financiar, dar nu suntem dispuși să operăm altfel decât transparent și în legalitate, așadar, ne-am învățat cu asta.

Ce vă îngrijorează, pentru perioada următoare, în domeniul/sectorul în care activați?

Principala noastră îngrijorare este bineînțeles, războiul. În afară faptului că un război la o scară mai mare ar fi catastrofal pentru întreaga lume, nu putem să nu ne gândim că pentru noi ar mai ridica problema recrutării în armată a personalului de pază. În acest sens, ne bucurăm că am creat programul HIT ( High Intelligent Technology) care practic înlocuiește factorul uman cu aparatură militară de ultimă generație. Spun „militară” pentru că în SUA, Israel, etc. acest tip de aparatură este folosită preponderent la paza uzinelor nucleare, a unităților militare, a penitenciarelor, etc. Avem acest program de mai bine de 6 ani, iar rezultatele sunt fabuloase. În afara faptului că securitatea este mult sporită față de paza clasică efectuată cu agenți, prețul este de asemenea comparativ mai bun. Investiția de peste 5 milioane de euro în acest proiect ne diferențiază clar pe piața românească și nu numai.

O altă îngrijorare a noastră rămâne practica marii majorități din domeniul pazei a plății la negru/gri a salariaților. Și, din păcate, chiar și în 2022 vorbim de companii care nu încheie contracte de muncă, sau care declară parțial veniturile în contractele de muncă ale angajaților. Așa cum am menționat anterior, pentru noi acest lucru reprezintă un dezavantaj și din păcate, concurența este incorectă, iar măsurile luate sunt minime sau inexistente.

Cum arată planurile dvs. de business pentru finalul acestui an? Dar pentru 2023?

Planurile noastre pentru restul anului vizează extinderea serviciilor companiei și în Europa și dezvoltarea businessului deschis în Statele Unite, unde am obținut deja avizul de funcționare. Ca atare, eu personal mă voi ocupa de compania din USA și sunt absolut convins că și acolo vom reuși să devenim o companie foarte apreciată.