FacebookTwitterLinkedIn

Publicis Groupe Central & Eastern Europe (CEE) în colaborare cu GWI, platforma globală de cercetare a consumatorilor, au lansat raportul privind tendințele de retail „Ești ceea ce cumperi”. Studiul oferă o perspectivă asupra comportamentului consumatorilor din Europa Centrală și de Est și se bazează pe sondajul GWI privind comportamentul consumatorilor online, prezentând date de la utilizatorii de internet cu vârsta cuprinsă între 16 și 64 de ani din Bulgaria, Republica Cehă, Ungaria, Polonia și România.

Decizia de cumpărare este condusă de inspirație: Consumatorii din regiunea CEE sunt mai puțin predispuși să caute activ informații despre mărci sau produse online; în schimb, au tendința de a folosi canalele online pentru a se inspira. Platformele sociale joacă un rol crucial în accelerarea acestor activități online, în special printre consumatorii mai tineri care se orientează către decizii de cumpărare conduse de inspirație.

În opoziție cu tendința globală favorabilă cumpărăturilor online, regiunea CEE arată o preferință pentru experiențele de cumpărare în magazin. Cu toate acestea, generațiile mai tinere din regiune arată o mai mare înclinație către comerțul electronic, cu mențiunea că în Polonia preferințele pentru cumpărături online domină.

Regiunea CEE se evidențiază ca fiind deosebit de impulsivă, cu un procent mai mare de consumatori care fac achiziții neplanificate în sectoare cheie. Construirea strategică a brandului pe platformele cheie de informare este evidențiată ca fiind crucială, asigurându-se că brandurile rămân în prim-plan în mintea consumatorilor atunci când iau decizii spontane de cumpărare.

Maria Tudor, Chief Operating OfficerPublicis Groupe CEE: „Raportul ‘Ești ceea ce cumperi’ oferă perspective valoroase în peisajul unic de retail din Europa Centrală și de Est și ne prezintă foarte precis comportamentele de cumpărare ale consumatorilor din regiune. În calitate de lideri în industrie, apreciem puterea colaborării. Credem în ridicarea ștachetei pentru întreaga industrie, iar de aceea facem acest raport accesibil tuturor. Împreună, putem valorifica aceste perspective pentru a stimula inovația și pentru a fi mai aproape de ceea ce își doresc consumatorii noștri. În continuare, explorăm și sectorul commerce și pregătim analize similare aprofundate în alte industrii și categorii.”

Raportul (global) complet „Retail trends: Ești ceea ce cumperi 2023” este disponibil AICI.

  • 59% dintre respondenții români preferă să-și facă cumpărăturile în magazinele fizice (vs 50% în Republica Cehă)
  • Livrarea gratuită este un beneficiu care ar convinge 63% dintre respondenții români să facă o achiziție online
  • Românii și polonezii sunt mai pragmatici decât consumatorii din Bulgaria, Republica Cehă și Ungaria : 57% dintre respondenții români aleg să folosească internetul pentru a descoperi informații despre produs/brand
  • Livrarea a doua zi este un beneficiu important pentru români (37%) și polonezi (28%)