Cautare




, Contributor

Sănătate |
|

Studiu: Per total, piața abonamentelor medicale din România are un impact de 776 milioane de euro la nivelul veniturilor pe lanțul valoric

Un raport prezentat de EY relevă faptul că per total, piața abonamentelor medicale din România are un impact de 776 milioane de euro la nivelul veniturilor pe lanțul valoric, ceea ce înseamnă o valoare adăugată de 263 milioane de euro, echivalentul a 0,1% din PIB.
Close,Up,Young,Woman,Doctor,Working,On,Laptop,In,Hospital,

Potrivit analizei EY, care a evaluat influența abonamentelor medicale în economia României, dar și modul în care acestea au schimbat sistemul de sănătate local, această piață reprezintă 3,6% din piața serviciilor private de sănătate, cu un nivel al cifrei de afaceri la nivelul anului 2020 de aproximativ 120 milioane de euro.

Concret, în ceea ce privește impactul direct al pieței abonamentelor medicale în economia României, specialiștii EY enumără valoarea adăugată brută generată estimată la 68 milioane de euro în 2020, adică echivalentul a 0,03% din PIB-ul României în 2020.

Din valoarea generată de piața abonamentelor medicale, 20 milioane de euro este reprezentată de valoarea taxelor și contribuțiilor, echivalentul a 0,04% din valoarea impozitelor colectate la nivel național.

„Un loc de muncă creat pe piața abonamentelor medicale conduce la crearea a altor două locuri de muncă la nivelul economiei”, a punctat Ileana Guțu, Partener Asociat EY România.

Potrivit acesteia, cifra de afaceri generată de-a lungul lanțului valoric generează 39 milioane de euro taxe suplimentare colectate la bugetul de stat.

Conform raportului EY, în anul 2020, peste 1,62 milioane de persoane aveau un abonament medical valabil, un plus de 66% comparativ cu anul 2016.

„Abonamentele medicale au un rol crucial în dezvoltarea sistemului medical românesc. Acestea reprezintă circa 25-30% din cifra noastră de afaceri și sunt o sursă constantă de finanțare pentru sistemul medical. Investiția făcută de companii în abonamente se transferă și către sistemul medical în ansamblu și rămâne în țară. Este un cerc virtuos, cu impact atât în starea de sănătate a populației din România, cât și în economie și în crearea de infrastructură sanitară modernă”, a declarat Fady Chreih, CEO Rețeaua de sănătate Regina Maria – primul furnizor care a lansat acest instrument de prevenție, în urmă cu 25 de ani.

Rețeaua de sănătate Regina Maria deține în portofoliul său 665.000 de abonamente (corporate, IMM, start-up, retail) și 25.000 de abonamente dedicate companiilor mici și mijlocii.

 

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii