În primele șase luni ale anului 2023, românii au efectuat aproape 232 de milioane de plăți către comercianți cu Revolut, în creștere cu 22% față de primul semestru al anului trecut, potrivit unui studiu al companiei privind cheltuielile.
În același timp, numărul total al tranzacțiilor realizate cu Revolut s-a majorat tot cu 22%, în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2024, față de perioada similară din 2023.
Studiul Revolut privind cheltuielile românilor în sem. I 2024, realizat de banca digitală care are peste 45 de milioane de clienți retail la nivel global și aproape 4 milioane în România, arată că distribuția pe categorii de bugete a sumelor cheltuite s-a modificat sensibil față de primele șase luni ale anului anterior.
Ponderea divertismentului în suma totală cheltuită la nivelul întregii baze de clienți a crescut de la 20% la 23%, rămânând principala categorie de buget privind cheltuielile realizate în primele șase luni ale anului. Shopping-ul s-a menținut pe a doua poziție, cu 17%, iar bugetul pentru alimente și produsele de larg consum și-a păstrat a treia poziție cu 15%. Românii au mai cheltuit cu transportul (9% din suma totală a plăților), pentru servicii de alimentație publică în restaurante, baruri, cafenele, fast-food-uri (9%), servicii turistice (8%), alte tipuri de servicii (7%), utilități (5%). Raportat la baza de clienți din România, cel mai mic buget de cheltuieli a mers către sănătate (inclusiv cosmetice, produse de igienă personală, reprezentând 4%).
În ceea ce privește numărul de tranzacții realizate, 27% dintre plăți au fost făcute pentru achiziționarea de produse alimentare în supermarketuri și magazine alimentare (27% și în sem. I 2023), ceea ce înseamnă că una din patru plăți făcute de un client român se înregistrează la magazinul de proximitate. 16% dintre tranzacții au fost înregistrate pentru divertisment (față de 14% în sem I. 2023), 13% în restaurante baruri, cafenele (similar în sem. I 2023), 13% la shopping (față de 12% în sem. I 2023), 11% pentru transport, 9% pentru turism, 4% pentru utilități și 3% pentru sănătate.
În plus, o altă tendință rezultată din analiza Revolut este aceea că românii apelează tot mai mult la cardul Revolut pentru a face plăți prin terminale de plată de tipul auto-service sau stații de plată. Fie că e vorba despre plata facturilor, achiziționarea de viniete sau încărcarea cartelelor telefonice, plățile către terminalele de acest tip sunt în creștere atât ca sumă totală, cât și ca număr de tranzacții. Comparativ cu perioada de referință din 2023, numărul tranzacțiilor a crescut cu 176%, iar suma totală a plăților efectuate s-a majorat cu 125%.
Revolut este o bancă licențiată și companie de investiții, lansată în 2015 în Regatul Unit, cu servicii de transfer de bani și schimb valutar. În prezent, 45 de milioane de clienți din lume folosesc zeci de produse inovatoare Revolut pentru a realiza mai mult de o jumătate de miliard de tranzacții pe lună.
Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.