FacebookTwitterLinkedIn

Telemeaua ramâne lider în preferințele consumatorilor, însă brânzeturile de tip Parmezan, Grana și Gouda (cele cu pasta tare) au crescut considerabil în preferințele zilnice de consum, arată un studiu recent realizat de Revino România.

Realizat în perioada august – septembrie 2023, studiul mai relevă faptul că există un interes mai mare pentru brânza maturată cu pastă tare, comparându-se cu consumul de cașcaval. De asemenea, datele demonstrează și o afinitate a consumatorilor pentru mozzarella și buratta, specialități care au devenit parte din consumul frecvent, în ultimii ani.

„Cel mai des brânzeturile sunt achiziționate din supermarketuri, pentru ca opțiunea secundă să fie pietele-agroalimentare, în timp ce pe locul trei se află magazinele producătorilor, urmate de băcanii”, explică Alina Iancu, Managing Partner Revino România.

Studiul mai evidențiază o schimbare majoră în frecvența consumului de brânză: în 2023, consumul de brânzeturi se regăsește în dieta zilnică a 51% din români.

Cei mai importanți factori decizionali atunci când cumpărătorii aleg brânzeturile sunt tipul de brânză, tipul de lapte, producătorul și perioada de maturare, alături de momentul de consum.

În ceea ce privește prețul pe care sunt dispuși să îl plătească românii, aproape jumatate dintre respondenți aleg plaja 40- 59 lei pe kilogramul de brânzeturi, în timp ce 25% dintre ei spun că ar plăti între 60 și 99 lei.

În 2023, cele mai alese branduri de brânzeturi sunt Hochland, Napolact și Delaco, iar topul continuă cu Covalact, Lactate Solomonescu, Olympus, Five Continents, Artesana, Lactate Torokoi și Laptaria cu Caimac. Au fost des menționate, de asemenea, și branduri de brânzeturi precum Telemeaua de Sibiu, Telemeaua de Ibănești, Brânza de Horezu și Năsal, dar și producători care se evidențiază prin brânzeturile maturate precum Karpaten Milk, Manufactura de Brânză, La Colline sau Arkase.

„Ne-a surprins plăcut nominalizarea multor producători care fac brânzeturi maturate, unul dintre interesele noastre în acest moment. Aceștia încep să fie vizibili din ce în ce mai des în băcănii și punctual în anumite supermarketuri”, precizează Alina Iancu.

Studiul realizat de Revino România a fost realizat pe un eșantion reprezentativ de 2.400 de persoane. Vârsta preponderentă a respondenților este de peste 55 ani, ei fiind urmați ca număr de cei cu vârsta cuprinsă între 35 și 44 ani. 63% dintre respondenti sunt din București și Ilfov, urmați de persoane din Transilvania (13%) și Muntenia (7,2%).

Studiul a fost efectuat online, în perioada 29 august-28 septembrie, pe platforma MailChimp.

Conceptul Revino s-a născut în 2014 din pasiunea Alinei Iancu pentru vin și s-a dezvoltat odată cu explorarea cramelor locale. În 2019, aceasta a pus pe roate proiectul Revino Gourmet ce organizează evenimente gastronomice cu brânză, vin și alte produse în asociere.