Cautare




, Staff

Imobiliare |
|

Studiu JLL Romania: Pentru a-i atrage pe angajați, companiile cheltuie până la 800 euro pentru amenajarea unui metru pătrat dintr-un birouri

Costurile alocate de companii pentru amenajarea birourilor variază între 300 și 800 euro/metru pătrat, în funcție de proiect și de domeniul de activitate al beneficiarului, potrivit companiei de consultanță imobiliară JLL Romania.
office-birou-angajati-people-youngshutterstock_632421980

Forbes CEE Forum 2017 – Leadership pentru următorii 100 de ani

Companiile alocă tot mai multe resurse pentru spațiul de lucru, deoarece acesta a devenit un element esențial în atragerea și retenția talentelor.

Dezvoltatorii, investitorii și chiriașii acordă o atenție din ce în ce mai mare amenajării spațiilor de birouri, în contextul modificărilor obiceiurilor și așteptărilor angajaților la și de la locul de muncă. Vedem o intensificare a cererii pentru astfel de proiecte, în încercarea companiilor de a oferi cele mai bune condiții de lucru pentru angajați. În funcție de facilitățile și serviciile incluse, companiile sunt dispuse să cheltuiască până la 800 euro/mp, doar pentru amenajarea spațiilor de birouri”, a declarat Cezar Florea, Associate Director și Head of Project and Development Services al JLL Romania.

Cele mai mari bugete pentru amenajarea birourilor sunt ale companiilor din IT&C

Studii recente au demonstrat că mediul de lucru a devenit mai important în alegerea unui loc de muncă decât pachetul salarial, motiv pentru care companiile sunt dispuse să investească sume apreciabile în amenajarea spațiilor de muncă, mai susțin reprezentanții JLL Romania:

Bugetul pentru amenajarea spațiilor de birouri diferă în funcție de domeniul de activitate al chiriașilor. Cele mai mari bugete sunt alocate de companiile din domeniul IT&C, unde lupta pentru atragerea talentelor este acerbă”.

Obligațiile privind investițiile în amenajarea birourilor pot fi diferite în funcție de termenii agreați în contractul de închiriere. În unele cazuri, proprietarii clădirilor de birouri își asumă aceste costuri, ceea ce se va reflecta în nivelul chiriei, în timp ce în alte situații, chiriașul este responsabil cu aceste cheltuieli.

În ambele cazuri vedem o profesionalizare, prin externalizarea coordonării acestor proiecte către companii specializate de project management, care pot oferi consultanță tehnică și recomandări, având în vedere experiența acumulată în cadrul proiectelor anterioare. Nevoile proiectelor variază foarte mult, iar ceea ce clienții apreciază cel mai mult este expertiza pe care o poate oferi o echipă de project management”, a detaliat Florea.

Costul mediu de amenajare a spațiilor de birouri din București este comparabil cu cel din Praga, Varșovia și Budapesta

Potrivit unui studiu JLL realizat la nivelul EMEA, costul mediu de amenajare a spațiilor de birouri din București este comparabil cu cel din alte orașe din Europa Centrală și de Sud-Est. O companie plătește în Praga 530 de euro/mp, iar în Varșovia și Budapesta, costul ajunge la 500 euro/metru pătrat.

Costurile cresc însă în Europa de Vest, până la 880 de euro/metru pătrat în Londra, la 835 euro/metru pătrat în Frankfurt sau la 805 euro/metru pătrat în Amsterdam.

În ciuda evoluției tehnologice și a creșterii nivelului de automatizare la care suntem martori în sectorul imobiliar, factorul uman rămâne elementul central din clădirile de birouri. Ca rezultat, crearea unei experiențe memorabile la locul de muncă este mai importantă ca oricând. Spațiul de lucru pe care o companie îl pune la dispoziție angajaților poate avea impact direct asupra nivelului de satisfacție și de productivitate la locul de muncă”, a adăugat Cezar Florea.

Se anunță o nouă funcție: CHO-ul, executivul care trebuie să îi facă fericiți pe angajați

Designul și configurarea locurilor de muncă, precum și strategia legată de real estate vor evolua astfel încât experiența umană să fie în centrul spațiilor moderne de lucru, arată studiul „Future of the Work”, realizat de JLL.

Înțelegerea ecosistemului în care operează și lucrează angajații a devenit critic pentru succesul și performanța afacerii, având în vedere că implementarea doar a unor soluții estetice în spațiile de birouri nu mai este suficientă pentru a atrage și reține talente. Angajații vor un spațiu care să-i inspire, să le permită munca în echipă, iar cerințele merg până la asigurarea unor zone dedicate pentru servicii medicale sau pentru relaxare, precum săli de siestă sau de meditație, săli de consultații medicale – nutriționist, estetician etc.”, reiese din studiul Future of the Work.

În acest context, la nivelul companiilor a apărut preocuparea înființării unui nou post de lucru, respectiv acela de director însărcinat cu fericirea angajaților.

Crearea unei poziții dedicate exclusiv stării de bine a angajaților devine o provocare primordinală pentru companiile din întrega lume. Înființarea postului de manager însărcinat cu fericirea angajaților (Chief Happiness Officer) este dorită pentru 33% dintre angajații intervievați în studiu. Acest manager ar trebui să se ocupe exclusiv de starea de bine a angajaților și de asigurarea unei experiențe plăcute la locul de muncă. Ideea a stârnit reacții pozitive în țări precum India, SUA, Africa de Sud și China. Cel mai puțin convinși de importanța unui astfel de manager sunt angajații din Olanda, Japonia, Franța și Germania”, mai reiese din raport.

Forbes CEE Forum 2017 – Leadership pentru următorii 100 de ani 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii