FacebookTwitterLinkedIn

Studiul a fost efectuat pe 366.000 de persoane din 197 de țări, printre care și România și arată că angajații investesc în perfecționarea abilităților lor sau sunt dispuși chiar să învețe noi abilități pentru a-și putea găsi un loc de muncă într-un domeniu complet diferit.

Procentul variază însă peste 75% în unele țări, cum ar fi cele africane, țările emergente și Japonia, și până la sub 35% în alte țări, printre care se află și România – alături de China, țări din America Latină, Africa și alte țări europene.

Percepția românilor a fost măsurată pe baza a peste 19.100 de răspunsuri. Creșterea salariilor din ultimii ani face ca România să-și piardă eticheta de țară cu forță de muncă ieftină în fața unor țări precum Serbia și Ucraina, care sunt acum opțiuni de relocare a producției sau serviciilor pentru mai multe companii. Totuși, România este printre ultimele țări din Europa din punctul de vedere al digitalizării.

Studiul mai arată că 71% din românii respondenți petrec câteva săptămâni pe an învățând lucruri noi, fața de 65%, cât este media tuturor respondenților.

Există țari în care percepția asupra modificărilor pe care le au tendințele globale asupra activității curente ale oamenilor este puternică, dar timpul alocat învățării este mic, cum ar fi cazul Germaniei și Olandei.

Dacă ne concentrăm mai mult pe impactul celor două megatrenduri, descoperim că mai mulți angajați (49%) cred că schimbările la locul de muncă vor fi determinate de noile tehnologii precum automatizarea, Inteligența Artificială și robotica, decât de aspecte ale globalizării precum comerțul și aprovizionarea (45%).

De exemplu, impactul tehnologiei este văzut ca o forță mai mare decât globalizarea în Rusia (47% vs. 38%), China (42% vs. 36%) și Germania (55% față de 50%) . Globalizarea este considerată cel mai mare factor din Japonia (59% față de 50%) și Arabia Saudită (52% față de 43%), iar locuitorii unor țări precum Brazilia, Kenya și India consideră că ambele megatrenduri îi vor afecta foarte mult, în timp ce locuitorii din Marea Britanie, SUA și Canada cred că că niciun megatrend nu îi va afecta foarte mult.

Pentru a excela în viitor, oamenii au nevoie de o abordare multidisciplinară – să dovedească abilități de gândire critică și aptitudini de colaborare. Comunicarea, competențele analitice și digitale, leadership-ul și abilitatea de a rezolva probleme complexe sunt abilitați esențiale de care vom avea cu toții nevoie, mai arată studiul.

Pentru ca organizațiile să își păstreze competitivitatea și economiile țărilor să fie puternice, companiile și Guvernele trebuie să ajute oamenii să învețe noi abilități de care vor avea nevoie în prezent și în viitor. Pentru a-și păstra relevanța și atractivitatea pentru potențialii angajatori, oamenii trebuie să înțeleagă modul în care tehnologia și globalizarea le impactează locurile de muncă și să aloce timp pentru a se instrui.