Cautare




, Contributor

Forbes Staff

Leadership |
|

Steven van Groningen, Raiffeisen Bank: Un antreprenor bun este ca un bucătar, reușește să prepare o masă foarte bună cu orice găsește atunci când deschide frigiderul

Steven van Groningen,  Președinte & CEO Raiffeisen Bank a discutat în cadrul celei de a zecea ediții a evenimentului ForbesForward despre provocările apărute în industria bancară de la izbucnirea crizei și despre măsurile adoptate de autorități.
 aboneaza-te
Steven van Groningen 2 (2)

În aceste momente este foarte important să te asiguri că îți servești în continuare clienții și că personalul din linia întâi este protejat, potrivit oficialului Raiffeisen Bank. „Am trimis o parte din angajați acasă, în frunte cu cei care făceau parte din categoria oamenilor mai vulnerabili. De asemenea, am încercat să introducem măsuri care să ajute clientul să nu se mai deplaseze fizic până la o anumită sucursală. În prezent, aproximativ 70% din angajații noștri lucrează de acasă.”

Președintele & CEO-ul Raiffeisen Bank a menționat în cadrul emisiunii ForbesForward că la începutul crizei, foarte mulți utilizatori extrăgeau sume foarte mari din conturile lor. „Era și problema oamenilor care aveau credite la bancă, însă în contractele noastre era oprevedere potrivit cărora puteau amâna plata până la trei luni, iar această opțiune a fost folosită de aproximativ 20.000 de persoane.”

Steven van Groningen a declarat că este greșit să comparăm măsurile adoptate de guvernul român cu cele din alte țări, deoarece România nu are aceeași flexibilitate din punct de vedere fiscal. „Trebuie să recunoaștem acest lucru și să ne gândim la ce putem face mai departe; consider că șomajul tehnic este o soluție bună pentru moment. Desigur că toată lumea își dorește să mențină numărul angajaților aproape la același nivel ca înainte de criză. În același timp, cred că este o măsură temporară, care va fi înlăturată deoarece este foarte costisitoare.”

În acest context, oficialul Raiffeisen consideră că este datoria antreprenorilor să își salveze business-urile. „Am văzut foarte mulți antreprenori care conduc afaceri mici și mijlocii care s-au reinventat și acum produc lucruri de care avem nevoie, ca măști de protecție sau gel dezinfectant. Mereu am considerat că un antreprenor bun este ca un bucătar, reușește să prepare o masă foarte bună cu orice găsește atunci când deschide frigiderul, desigur este mai dificil atunci când ai un business mai mare. Trebuie, totuși, să realizăm că trecem printr-o perioadă în care putem evolua foarte mult. Desigur unii antreprenori vor reuși să se reinventeze. Alții poate că își vor închide business-urile, dar acest lucru se întâmplă foarte des în mediul de business. Atunci când compar această criză cu cele din trecut mă întreb cum putem susține business-urile care chiar au nevoie de ajutor. Am observat în România tendința de a susține business-urile care nu sunt productive, lucru care este foarte costisitor.”

Steven van Groningen a menționat în cadrul emisiunii că în ceea ce privește situația antreprenorilor români, el este optimist deoarece crede că se vor adapta repede noilor măsuri.. „Cred că întrebarea pe care ar trebui să ne-o adresăm este ce am putea face pentru a crește încrederea consumatorilor în societatea românească deoarece nu îi poți obliga pe oameni să cumpere lucruri.” Este posibil să izbucnească o criză de lichiditate în rândul companiilor, potrivit oficialului  Raiffeisen. „Dacă ajungi să nu îți mai poți plăti distribuitorii, afacerea ta nu va mai rezista, deci este foarte important să menții  acest ecosistem în viață. Atunci când conduci o companie este datoria ta să te gândești la soluții pentru viitor și la cum îți poți reface businessul după criză.”

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii