FacebookTwitterLinkedIn

Multinaționala de tehnologie fondată în Brazilia Stefanini va ajunge la sfârșitul lunii martie la 1.600 de angajați în România și este în discuții pentru achiziția unei firme locale.

”Facem angajări în orice oraș din România. Acum, în industria tech, putem fi mai democratici și să dăm o șansă și angajaților din orașele mai mici oriunde în lume”, a declarat fondatorul și CEO-ul Stefanini, Marco Stefanini.

La sfârșitul lunii februarie, compania avea în România aproximativ 1.500 de salariați, iar numărul acestora va ajunge la 1.600 la finele lunii martie.

Compania caută pe piața locală muncitori cu experiență IT cu diferite vechimi, de la juniori până la arhitecți, pe baza cerințelor de afaceri, în diferite domenii tehnologice.

Stefanini livrează din România servicvii de dezvoltare și întreținere de aplicații, securitate cibernetică, platformă M365, infrastructură cloud și hibridă cloud sau suport tehnic la distanță.

”Nu este ușor să găsești angajați, dar în România e mai puțin dificil decât în vestul europei și SUA, dar e mai greu decât în Asia și America Latină. În nicio țată nu e prea ușor să găsești angajați”, a spus el.

La nivel global, compania evaluează lunar 30-40 de firme în vederea unei eventuale preluări, iar în România compania a făcut două achiziții în ultimii ani, preluând o firmă de digital marketing și una de cybersecurity.

”Pot fi firme de orice dimensiune, dar depinde de calitatea echipei și condițiile de preț și cât de bine putem integra firmele în structura Stefanini. Avem un departament propriu de M&A prin care evaluăm lunar 30-40 de firme la nivel global”, a adăugat fondatorul companiei.

În ultimii trei ani, Stefanini a investit peste 200 milioane de dolari în achiziții de firme.

Potrivit lui Stefanini, anul 2023 va fi, din perspectiva afacerilor, cel mai bun an din ultimul deceniu pentru compania pe care o conduce, datorită inclusiv contractelor pe care le-a încheiat în 2022

”Anul 2022 a fost un an bun, dar 2023 va fi un an special”, a adăugat el.

Strategia de afaceri a grupului este să își concentreze activitățile pe regiuni, iar nu pe țări, iar cea mai mare parte a contractelor sunt încheiate la nivel global.

Potrivut lui Farlei Kothe, CEO al Stefanini pentru regiunea EMEA, digitalizarea globală este un proces normal dar care nu se încheie niciodată și, deși penetrarea inteligenței artificiale va elimina o serie de locuri de muncă, mai ales entry-level, schimbările pe care le va genera în afaceri și societate ”nu vor fi catastrofale”.

”Acum, nu se mai fac planuri pe cinci ani, ci pe doi, iar aceste planuri sunt revizuite trimestrial”, a spus Kothe.

Compania Stefanini are operațiuni în 41 de țări și furnizează soluții software pentru industrii precum auto, retail, chimie sau finanțe.