FacebookTwitterLinkedIn

Revenit pe piața locală în anul pre-pandemic 2019, turoperatorul grupului german TUI Group, TUI TravelCenter, caracterizează 2022 ca fiind anul dezvoltării, asta după ce compania și-a mărit numărul de sedii de la 4 la 12.

Cu 12 sedii pe piața locală plus cel central de la Brașov, franciza grupului german TUI Group în România estimează pentru 2022 un număr de 10.000 de turiști care au ales să călătorească cu TUI TravelCenter, ceea ce reprezintă o creștere semnificativă comparativ cu anul anterior, susțin reprezentanții companiei.  

În ceea ce privește sezonul estival 2022, un top 3 al celor mai căutate destinații din oferta TUI TravelCenter arată astfel: Turcia, Grecia și Egipt. De asemenea, în această vară, destinațiile interne, dar și Spania și Bulgaria au fost la mare căutare. În general, valoarea medie a unui pachet turistic a fost de 725 de euro de persoană.

Ștefan Leontin Joos, CEO-ul TUI TravelCenter, a realizat și un top 3 al celor mai căutate destinații exotice, primul loc fiind ocupat de Maldive, urmată de Republica Dominicană și, respectiv, Zanzibar.

Întrebat de Forbes România ce părere are despre noul trend care a luat amploare în ultimii trei ani și pe piața locală, fiind accelerat de pandemia de COVID-19, și anume, turismul viticol, Ștefan Leontin Joos a recunoscut că turoperatorul pe care-l conduce are în strategia de business un plan B și pentru perioade impredictibile ca cele pe care tocmai le-am traversat, dar că acesta nu include o astfel de nișă.

„În măsura în care vom simți că piața nu răspunde la ceea ce dorim noi să oferim în 2023, cu siguranță vom lua în calcul un astfel de răspuns și vom aplica un plan B, pentru că avem și un plan B, dar în acest moment, el nu include o astfel de nișă”, a explicat CEO-ul TUI TravelCenter.

Pentru că se apropie sezonul de iarnă, reprezentanții TUI TravelCenter au specificat că destinațiile asiatice Thailanda, Bali, Malaezia, Singapore, preferate de români în perioada pre-pandemică pentru vacanța de iarnă, revin în topul căutărilor pentru sezonul 2022-2023 pe măsură ce au redevenit accesibile după ridicarea totală a restricțiilor sanitare.

„Este complicat de prezis în acest moment o destinație-vedetă a sezonului de iarnă 2022-2023, pentru că trebuie să privim lucrurile din două perspective: a prețului și a luxului. Turiștii pentru care prețul e principalul criteriu după care se ghidează când decid unde merg în vacanță se orientează mai ales spre Thailanda și Bali în Asia, dar și spre Mexic, Republica Dominicană și Cuba în America Latină. Pentru românii care caută vacanțe de lux unde bugetul nu este neaparat un criteriu, topul arată diferit, Mauritius, Maldive, Zanzibar și Seychelles fiind favorite”, a explicat Ștefan Leontin Joos, CEO TUI TravelCenter.

Tarifele pentru un sejur de Revelion de 7 nopți cazare cu mic dejun și transport într-o destinație exotică pornește de la 1.150 euro/persoană în Thailanda (Phuket) și poate ajunge la 6.500 euro/persoană în Maldive.

Categoria turiștilor TUI care aleg destinațiile exotice este formată în special din cupluri și mai puțin din familii cu copii, raport ce este răsturnat în cazul destinațiilor considerate de masă precum Antalya sau Egipt, două dintre destinațiile către care compania va opera zboruri și în sezonul de iarnă.

TUI Group, cel mai mare grup de turism din lume, operează în aproximativ 180 de destinații de pe mapamond. Grupul reunește peste 380 de hoteluri premium, precum RIU, TUI Magic Life, Robinson și TUI Blue, 1.600 de agenții de turism pe întregul continent european, cinci companii aeriene de agrement europene, cu aproximativ 150 de aeronave moderne pentru transport lung și mediu, 17 nave de croazieră, de la navele de lux MS Europa și MS Europa 2 până la flota „Mein Schiff” a TUI Cruises și vasele Marella Cruises din Marea Britanie.