Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

Media şi entertainment |
|

Sorina Borcescu, Managing Director FCB București: “Încheiem anul în continuare cu un business solid și ăsta e un rezultat mulțumitor”

Scenarii de la o lună la alta, planuri pe termen scurt, reorganizare. Pe scurt, cam prin asta au trecut agențiile de advertising locale.  
Sorina Borcescu

Și pentru agenția de publicitate FCB București a fost un an foarte complicat. Impactul pandemiei s-a făcut resimțit atât la nivelul activității, a proceselor și a felului în care se lucrează, cât și la nivelul businessului. Iar în cifra de afaceri de la sfârșitul anului se va reflecta cât de puternic a fost lovită agenția de criza sanitară. Sorina Borcescu, Managing Director FCB București estimează o scădere de 20% a afacerilor în 2020 față de anul precedent. Însă, nu este surprinsă de acest rezultat.

“Dar încheiem anul în continuare cu un business solid și ăsta e un rezultat mulțumitor. Ăsta a devenit obiectivul pe parcursul anului”, subliniază Sorina Borcescu, care a preluat funcția actuală în 2018.

În plus, față de mutarea activității de la birou la domiciliu, compania FCB București, care se află pe locul 5 în Topul Agențiilor de Publicitate realizat de Forbes, a trecut și printr-o reorganizare. “Am reprofilat niște oameni, am renunțat la niște colaboratori. Au fost multe decizii de luat anul ăsta și au fost destul de complicate. Am redus o grămadă de cheltuieli. Am încercat cumva să devenim agili ca să ne putem adapta”, continuă aceasta.

Planuri pe termen scurt, scenarii de la o lună la alta, sunt doar câteva dintre provocările prin care au trecut agențiile de publicitate din România. Însă, răspunsul la context a fost unul unitar.

“De la început marea majoritate a agențiilor au avut o atitudine similară legată de munca de acasă, de felul în care se respectă regulile, de descurajarea întâlnirilor față în față. Dar asta și pentru că lumea adevertising-ului este o lume mică”, mai spune ea.

Dar, în pofida crizei sanitare, clienții au dat dovadă de loialitate față de agenții. Bineînțeles că unii și-au redus drastic bugetele de marketing, în timp ce alții au investit la fel ca în perioada de dinaintea pandemiei. “În general relația cu clienții a fost îmbunătățită, cel puțin în agenția noastră”, mărturisește executivul.

Tot pe fondul pandemiei a crescut și rolul de consultanți ai agențiilor. Adaptarea la context, faptul că toate lucrurile erau noi și brief-urile trebuiau abordate folosind mai multă strategie de comunicare decât până acum întărește noua poziție a publicitatorilor față de branduri și companii.

“Ăsta e un trend care mă aștept să rămână și la anul. Cred că o să crească și investiția în research”, afirmă Sorina Borcescu, Managing Director FCB București, agenție care a înregistrat în 2019 o cifră de afaceri de 7 milioane de euro, în creștere cu 19% față de 2018. Ea consideră că e o preocupare constantă să înțelegi consumatorul într-un astfel de context, pentru el se schimbă de la o zi la alta. “Și atunci tu vrei să știi cum să adresezi schimbarea aia”, explică omul de publicitate.

Pe de altă parte, odată cu izbucnirea pandemiei, românii au devenit și mai atenți la cheltuieli. “Ei și-au făcut un management al nevoilor mult mai conștient ca până acum”, subliniază aceasta. Mai exact și-au împărțit nevoile în funcție de necesitate. Iar oamenii de comunicare au ținut cont de modul în care funcționează acum consumatorii.

“Comunicarea trebuie să țină cumva cont și să fie în pas cu felul în care gândesc și se comportă oamenii. Iar oamenii vor fi mai rezervați anul acesta”, a conchis Sorina Borcescu.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii