Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

Site-ul actriţei Gwyneth Paltrow aspru criticat pentru promovarea unor branduri „de protecție” Wi-Fi și 5G

Goop, site-ul de wellness & lifestyle al celebrei actriţe Gwyneth Paltrow, cu un capital de 250 de milioane de dolari, se confruntă cu critici aspre din partea experților, deoarece răspândește teorii ale conspiraţiei şi informaţii false cu privire la efectele nocive ale industriei telecomunicațiilor asupra sănătății, potrivit telegraph.co.uk.  
Gwyneth Paltrow shutterstock_203883430

Până săptămâna trecută, Goop promova un brand care vinde dispozitive anti-radiații 5G, într-o secțiune dedicată protecției împotriva undelor electromagnetice Wi-Fi. Pagina a fost ștearsă luni dimineață, după ce minim 20 de antene de telefonie mobilă au fost vandalizate în toată Marea Britanie, în acest context guvernul criticând rețelele de socializare pentru că permit răspândirea informațiilor false care leagă tehnologia 5G de noul coronavirus.

Dr. David Robert Grimes, cercetător în domeniul cancerului, fizician și scriitor, a declarat că Paltrow și, implicit, Goop au „profitat de concepțiile greșite ale oamenilor cu privire la sănătate” și „au făcut mulți bani din asta”.

Nu există dovezi științifice credibile care să ateste că noua tehnologie de telefonie mobilă 5G ar avea efecte negative asupra sănătății

Cu toate acestea, Goop, care are magazine în Londra, New York și LA, încuraja oamenii încă din anul 2016 să se protejeze de Wi-Fi și de toxicitatea telefoanelor mobile, susținând că expunerea la aceste radiații cauzează afecțiuni, precum:  Alzheimer, cancer de sân, cancer cerebral și „demență digitală” la copii.

Goop recomanda produse de la Defendershield și Pong, branduri care oferă soluții „de protecție” 5G, inclusiv un wrap pentru femeile însărcinate care se prinde în jurul burții, la un preț de 79,99 $, și o pătură de protecție împotriva undelor electromagnetice, la un preț de 349 $.

Un purtător de cuvânt al Goop a spus că afacerea nu a urmărit profit prin promovarea acestor produse.

Ei au spus că: „Pe măsură ce știința evoluează, dar și ca parte a angajamentului nostru de a rămâne la cele mai înalte standarde ale brandurilor de wellness, echipa noastră face tot posibilul să actualizeze continuu articolele mai vechi (precum cel din 2016) astfel încât să reflecte ultimele noutăți științifice. Nu există „nicio legătură” între ștergerea articolului și falsele știri cu privire la rețelele 5G, susține Goop,  în acest caz fiind vorba ”doar de o parte dintr-un proces de rutină pe care obișnuiește să îl facă echipa noastră”.

 

Dr. Grimes, autorul cărții The Irrational Monkey: Why Flawed Logic Puts Us All at Risk and How Critical Thinking Can Save the World, a spus: „Oamenii au început să-și dea seama că această frică față de presupusele efecte negative ale noii tehnologii reprezintă o mare problemă. Iar eu bănuiesc că cei de la Goop care, cu ani în urmă, credeau că acesta este un subiect destul de marginal pentru a putea fi gestionat, se răzgândesc acum, pentru că le afectează imaginea.”

 

„Afirmațiile de pe Goop nu sunt științifice – sunt preluate doar dacă se potrivesc, la un moment dat, cu brandul. Acum, însă, când oamenii își dau seama că teoreticienii conspirației 5G provoacă daune grave, s-ar putea să nu mai fie util să aibă un astfel de conținut.”

 

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii