
Piața serviciilor de poștă și curierat face parte din domeniile în care numărul de companii a crescut în pandemie, cu aproape 39% față de 2019 și cu aproximativ 242% peste nivelul din 2011.
Conform unei analize KeysFin,unul dintre cei mai cunoscuți furnizori de soluții de business information din România, în anul pandemic 2020, cifra de afaceri a pieței serviciilor de poștă și curierat din România a crescut cu 19% față de 2019 și a depășit cu 136% nivelul din 2011, ajungând astfel la 6,4 miliarde de lei.
Printre cele 3,4 mii de companii care-și desfășurau activitatea în această industrie în 2020, și-a făcut intrarea și antreprenoarea Silvia Duță, care a înființat compania Curiera.ro.
Astăzi, compania înregistrează o cifră de afaceri de aproape două milioane de euro. Care este motto-ul Silviei în ceea ce privește dezvoltarea propriei afaceri? „Nu lăsa pe mâine ce poți face azi”, așadar, sub această deviză, Silvia Duță s-a focusat în special pe investiții în flota proprie auto.
„90 la sută din profitul companiei a fost deja reinvestit în vehicule electrice, în extinderea depozitului pe care-l deținem, dar și în dezvoltarea relației cu angajații, în salariile acestora, bonusuri sau time-buldinguri”, punctează antreprenoarea, care recunoaște că nici anul acesta nu a fost unul tocmai ușor.
Dacă la începutul anului, estima pentru luna martie 2022 noi mari volume de colete de livrat și implicit, o creștere de 30%, războiul de la granițele noastre au schimbat total planurile de business ale companiei. După ce s-a înregistrat o scădere a volumelor de colete livrate cu 40%, are loc și o modificare a profilului clientului. Acesta a devenit mult mai precaut cu finanțele sale, astfel că a ajuns să nu-și mai comande chiar orice.
Cum se traduce acest nou context în evoluția unui business din această piață? Silvia Duță explică: „Asta înseamnă că tot ceea ce estimez eu acum, se poate schimba rapid în funcție de prețul motorinei/benzinei, dacă mai revine pandemia, dacă mai ține războiul”.
Care este soluția?
„Este bine să ai mult mai multe planuri de business. Așadar, în ziua de azi nu mai trebuie să lucrezi doar la un singur plan de business, ci ai nevoie de vreo trei planuri”, completează fondatoarea companiei de curierat.
Pentru 2023, Silvia Duță și-a propus să-și extindă flota auto electrică și vizează achiziționarea a cel puțin zece vehicule de acest gen. De asemenea, are în vizor și dezvoltarea depozitului, dar și lansarea serviciului de fulfillment. Totodată, Silvia Duță vrea ca anul viitor să-și extindă afacerea la nivel național, unde lucrează cu diverși parteneri.
În prezent, compania livrează cu flota auto proprie numai pe zona București-Ilfov. Business-ul a început cu 75% flotă electrică. Astăzi, Curiera.ro are o flotă de 15 mașini, dintre acestea 10 sunt electrice și 5 normale.
În doi ani de business, Silvia Duță a investit în propria afacere aproximativ un milion de euro.