FacebookTwitterLinkedIn

Forbes SUA estimează că vânzările online globale vor crește cu un modest 2% în acest sezon de sărbători, față de creșterea de 3% de anul trecut. Cercetătorii Salesforce spun că retailerii se confruntă cu provocări precum un sezon de cumpărături mai scurt și cerere crescută pentru reduceri din partea cumpărătorilor.

Vânzările globale de sărbători din noiembrie și decembrie sunt așteptate să ajungă la 1,19 trilioane de dolari, în creștere față de 1,17 trilioane de dolari anul trecut.

Studiul preconizează că valoarea va fi prioritatea principală pentru clienți în acest an, iar aplicațiile chinezești de cumpărături precum Temu, Shein și TikTok sunt așteptate să câștige cotă de piață.

Conform analiștilor Salesforce, una din cinci achiziții de sărbători din acest sezon va fi făcută prin intermediul aplicațiilor chinezești de cumpărături, TikTok fiind probabil cel mai mare câștigător. De la începutul lunii aprilie, numărul celor care spun că au făcut achiziții folosind TikTok a crescut cu 24%, conform Forbes SUA.

Un sondaj Salesforce realizat la final de august a constatat că 63% dintre respondenți au cumpărat produse de pe o aplicație chineză în ultimele șase luni, iar 50% au declarat că intenționează să cumpere de pe aceste aplicații în sezonul de sărbători.

Publicul se îndepărtează de produsele de lux

Datele Salesforce din prima jumătate a anului confirmă că publicul își redirecționează tot mai mult cheltuielile către produse esențiale și se îndepărtează de achizițiile de lux. Mai mult de trei sferturi dintre respondenți (85%) au spus că fac cumpărături pentru produse la prețuri mai mici, iar 40% au declarat că acum cumpără mai puțin.

Conform raportului, în prezent clienții se îndatorează mai des pentru a-și finanța achizițiile: 43% acumulează mai multe datorii lunare, 37% folosesc cardurile de credit mai mult decât anul trecut, iar 32% utilizează mai frecvent finanțarea de tip “cumpără acum, plătește mai târziu”.

Din aceste motive, sezonul de sărbători care urmează va fi competitiv, intens și, fără îndoială, axat pe strategii de preț și reduceri, estimează Forbes SUA.

Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.