FacebookTwitterLinkedIn

În urmă cu mai bine de două decenii, India și-a început transformarea într-o putere IT globală, inaugurând o eră a bogăției și a creării de locuri de muncă nemaivăzute până acum în țară. Acum, a treia economie a Asiei ca mărime este pregătită pentru următoarea mare frontieră în tehnologie: crearea unei noi generații de companii de software precum Zoom sau Slack.

Pandemia de Covid-19 a forțat afacerile din întreaga lume să facă investiții uriașe în infrastructura digitală, sporind influența companiilor care furnizează software-as-a-service sau SaaS. Conform unui sondaj KPMG, companiile au cheltuit 15 miliarde de dolari pe săptămână anul trecut pe tehnologie, în timp ce au încercat să creeze medii sigure de lucru la distanță, conform CNN.

Companiile SaaS furnizează aplicații bazate pe internet care se ocupă de orice, de la cât de sigur este software-ul până la cât de bine funcționează. Unele dintre cele mai cunoscute companii SaaS din lume includ Zoom, SAP Concur și Salesforce, gigantul american care deține aplicația de mesagerie la locul de muncă Slack.

Industria software-ului ca serviciu din India ar putea avea o valoare de 1 trilion de dolari până în 2030 și ar putea crea aproape jumătate de milion de noi locuri de muncă, potrivit unui raport recent elaborat de firma de consultanță McKinsey & Co. și SaaSBoomi, o comunitate de lideri din industrie. Există aproape o mie de astfel de companii în India, dintre care 10 sunt unicorni sau startup-uri în valoare de cel puțin 1 miliard de dolari, se arată în raport.

„Aceasta poate fi o oportunitate la fel de mare precum era industria serviciilor IT în anii 90”, a declarat Girish Mathrubootham, CEO al Freshworks, cea mai cunoscută companie SaaS din India. Aceasta a depus o cerere de a fi listată la bursă luna trecută, alăturându-se unui șir de alți unicorni tehnologici indieni importanți care ies în public anul acesta.

Freshworks a fost fondată în urmă cu mai bine de un deceniu în orașul Chennai, din sudul Indiei. La fel ca Salesforce, oferă un software pentru a ajuta companiile să gestioneze relațiile cu clienții lor. Este, de asemenea, cel mai vechi unicorn din acest sector din India, care a strâns fonduri de la investitori precum Tiger Global și Accel și are peste 50.000 de clienți. Compania a fost evaluată ultima dată la 3,5 miliarde de dolari într-o rundă de finanțare din 2019, potrivit companiei de date Tracxn.

Alte firme indiene SaaS și-au găsit calea concentrându-se pe afaceri de nișă. Zenoti, de exemplu, este un unicorn care construiește software pentru industria spa și a saloanelor de înfrumusețare.Dintre cei 10 unicorni SaaS din India, șase au atins această etapă în 2020, iar investitorii din întreaga lume sunt atenți. Anul trecut, investitorii au pompat 1,5 miliarde de dolari în companiile indiene SaaS, de patru ori mai mult decât în ​​2018 sau 2019.