FacebookTwitterLinkedIn

Într-un context incert, marcat de schimbări economice și inflație, industria cărnii  încearcă să-și revină după șocul cauzat de pandemie.

Karpaten Meat Group, unul dintre jucătorii locali din acest sector, are perspective optimiste pentru viitor, iar scopul lui Samuel Widmer, cofondator și administrator, este de a închide lanțul de producție în România, pentru a aduce plus valoare locală, în toate etapele, inclusiv în vânzarea internă a produsului finit. “Pe partea de carne de vită premium vedem o tendință de creștere de producție în România. Zona premium este una de viitor. Oamenii vor să știe de unde vine carnea, dar clar trebuie condiții oferite și de către autorități ca să ajute tot lanțul de producție din România. E foarte important un marketing local pe piață și noi avem aceste servicii, am crescut foarte mult în ultimii ani”, a declarat Samuel Widmer, Cofondator și administrator Karpaten Meat Group.

Măcelar și economist de profesie, cu experiență în domeniul producției/ comercializării de carne, de la vârsta de 15 ani, Widmer a remarcat potențialul ridicat al României pentru producția de carne roșie. El a început primul business de acest gen din țară în anul 2008, cu 120 de animale, și a fost unul dintre membri fondatori ai asociației naționale (care însumează acum peste 120.000 de bovine Angus).

În prezent, el pune accentul pe promovarea produselor românești la nivel internațional, cel puțin în Europa, pentru că țara noastră se bucură de un brand puternic privind carnea de vită. “Trebuie să facem mult marketing și în afara României. Avem un brand, un produs calitativ și natural și asta trebuie promovat în afară, pentru Europa”.

În ceea ce privește business-ul său, Widmer reiterează scopul principal: de a  închide lanțul de producție. “Trebuie să lucrăm mai departe cu lanțul integrat de producție. Lucrăm cu ferme cu 700 de vaci, dar scopul este un produs final realizat în România (crescut în România, abatorizat în România, tranșat în România)”.

Karpaten Meat a dezvoltat anul trecut conceptul MiCeria, pentru magazine mici sau cu specific gourmet, oficialii companiei recunoscând că vor să introducă în portofoliul lor și un produs local premium.