Cautare




, Staff

Lifestyle |
|

Salvați Copiii România lansează campania „Opriți bullying-ul sau desființați recreațiile!”

La nivel european, România se situează pe locul 3 în clasamentul celor 42 de țări în care a fost investigat fenomenul de bullying, cu 17% dintre copiii de 11 ani care au recunoscut că au agresat alți elevi cel puțin de trei ori în luna anterioară. Acesta este motivul pentru care Organizația Salvați Copiii România lansează campania „Opriți bullying-ul sau desființați recreațiile!”, pentru a preveni un fenomen de amploare.
bully

Cele mai noi date procesate la nivelul Ministerului Educației Naționale (MEN) pentru anul școlar 2014-2015 vorbesc despre 18.783 de cazuri de violență la nivel național, ceea ce trage un semnal de alarmă și solicită autorităților decidente luarea unor măsuri urgente, care să redea elevilor recreația, fără să le fie teamă că vor fi agresați și umiliți.

Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România, a evidențiat consecințele negative ale bullying-ului asupra tuturor copiilor, victime sau agresori:

Hărțuirea, umilirea repetată și intenționată sunt fenomene care își pun amprenta asupra sănătății emoționale și sociale a tuturor copiilor, victime sau agresori. Pe termen lung, acești copii vor dezvolta mecanisme de inadecvare socială, fie că vorbim despre comportamente de abuz și putere, în cazul agresorului, fie despre un comportament de izolare socială, în cazul copilului-victimă.”

Printre măsurile pe care Salvați Copiii România le propune în campania „Opriți bullying-ul sau desființați recreațiile! se numără:

– Creşterea capacităţii de răspuns a şcolilor în situaţii de bullying între elevi;

– Promovarea unor metode pozitive și eficiente de educare socio-emoțională a copiilor, în spiritul valorilor de toleranță, respect, protecție și curaj;

– Promovarea de proceduri și politici clare de intervenție specifică în situație de bullying, în colaborare cu Ministerul Educației.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii