FacebookTwitterLinkedIn

„Modelul românesc al școlii este cu siguranță unul care se pliază pe modelul industrial. Adică, noi practic, acum, în școală creștem elevi pentru modelul industrial, atunci când elevii/studenții ieșeau în piața muncii și se duceau direct în fabrică, atunci când era nevoie să fie obedienți. Era nevoie ca munca lor să fie una standardizată, să fie disciplinați, punctuali, motiv pentru care toate acele calități erau crescute în acest spirit și care sunt și în prezent. În acest moment, ne îndreptăm clar spre o economie digitală ce are la bază creativitatea și, în acest caz, este nevoie de cu totul și cu totul alte abilități și este important ca școala să înțeleagă acest lucru și să le cultive încă de la bun început”, a punctat Ruxandra Manea.

Potrivit acesteia, sistemul educațional românesc este încă departe de a oferi un astfel de model de școală, iar acest decalaj se poate observa în raport cu modelul oferit de instituțiile de învățământ de peste hotare.

„Suntem cu 10-20 de ani în urmă și dacă vrem ca acest decalaj să nu se adâncească și mai mult, atunci este extrem de important să reformăm sistemul școlar”, a explicat fondatorul Educarium.

Ruxandra Manea susține că obiectivul principal pentru noul tipar de educație se bazează pe multă flexibilitate atât din partea părinților cât și a educatorilor. În opinia aceasteia, pandemia provocată de coronavirus nu a făcut altceva decât să dezvăluie un nou model educațional: „copiii au flexibilitate din nou, și din plin.  Acesta este un model foarte îndrăzneț, dar care ne pregătește copii pentru mediul creativ impus de era digitală și pe care înainte, noi nici nu am fi îndrăznit să-l implementăm atât de rapid și total”.

Din acest punct de vedere fondatorul Educarium consideră că pandemia aceasta a oferit un restart bun sistemului educațional.