Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

Media şi entertainment |
|

Roxana Memetea, Managing Partner DDB România: ”Implicarea brandurilor în societate începe să conteze tot mai mult pentru consumatorul pandemic”

A fost o perioadă de test pentru branduri. Așa descrie Roxana Memetea, Managing Partner DDB România și Tribal Worldwide România, ultimele aproape nouă luni de pandemie.
Roxana Memetea

”Înainte de această pandemie dacă ne uitam în descrierea multor branduri erau foarte multe afirmații de genul suntem alături de tine, suntem aproape, suntem aici. Cumva cred că pandemia a testat un pic aceste promisiuni”, spune Roxana Memetea. Ea consideră că publicitarii acum mai mult ca niciodată trebuie să pună accent pe empatie, să arate grija față de consumatori în acțiuni concrete. ”Trebuie să fim acolo pentru consumatori cu adevărat, adică să reușim cumva să construim o fundație emoțională mai puternică cu comunitățile pe care brandurile respective le servesc”, continuă executivul.

Totodată, Managing Partner-ul DDB România susține că, într-un context plin de știri negative și foarte multe griji, publicitatea are și acel rol de a oferi normalitate și familiaritate.

”Publicitatea poate să fie acea mică zonă de escapism, care să-mi dea acel sentiment de familiaritate și de siguranță că lucrurile încă se întâmplă și totul este ok”, afirmă Roxana Memetea. În opinia ei oamenii sunt cumva conștienți că economia trebuie să meargă mai departe. ”Existând o cerere de produse și servicii cu siguranță și consumatorul va fi mai liniștit că economia merge și nu este într-un pericol mai mare decât este în momentul de față”, punctează aceasta.

Pe de altă parte, de la izbucnirea pandemiei brandurile au jucat un rol foarte important în societatea românească și s-au implicat fie cu donații, fie cu mesaje de solidaritate față de consumatori sau cu mesaje raționale astfel încât să ajute autoritățile în tot acel proces de a limita răspândirea bolii. ”Cumva brandurile am observat că  și-au suflecat mânecile și au lăsat chiar de multe ori și acel marketing și publicitate pură la o parte ca să ofere un ajutor real în situația critică în care eram”, precizează Managing Partner-ul DDB România și Tribal Worldwide România, companii care au înregistrat în 2019 o cifră de afaceri de 3,34 milioane de euro, în creștere cu 24% comparativ cu 2018, respectiv 2,3 milioane de euro, în creștere cu 43% față de anul precedent.

În plus, Roxana Memetea este de părere că momentele de criză de multe ori sunt un test pentru branduri, ce aduc totodată și oportunități. ”Și dacă în momentele de business as usual brandurile sunt mai raționale, fac foarte multe mesaje de call to action, cred că în perioada de criză au acționat conform situației respective”, mărturisește ea. Mai mult decât atât, publicitarul atrage atenția că implicarea brandurilor în societate începe să conteze tot mai mult pentru consumatorul pandemic. ”Cred că în comunicarea pandemiei o publicitate cu sens este acea publicitate care reușește să se conecteze la consumator. Nu mai este cazul doar de vorbe goale. Trebuie să capete mai mult sens în ochii consumatorilor”, mai spune Roxana Memetea, care are peste 17 ani de experiență în industria de publicitate.

De asemenea și creativitatea este un element cheie în modul în care comunică brandurile. Mai exact, le ajută să se diferențieze de competiție, dar și să vândă. ”Într-un mediu incert e important să te conectezi, să fii creativ și să te remarci. Au fost foarte multe studii care au demonstrat că creativitatea vinde. Creativitatea nu este doar de dragul creativității, creativitatea aduce foarte multă eficiență”, atrage ea atenția. Așadar, creativitatea își va avea locul printre publicitari în continuare, însă conectată la nevoile consumatorilor.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii